Pregga skrev 2010-10-03 13:00:15 följande:
handlar knappast om straff utan om att ta eget ansvar för sina handlingar, man ser väl till att skydda sig om man inte vill ha barn, å har man sex så e man förmodligen medveten om att det kan bli ett barn?
fostrets rätt att leva..hm, en knivig fråga det där, jag e ju som sagt emot abort men anser inte att man ska tvingas på ett barn av våld, men visst har det lilla livet rätt att leva, jag har sj gjort en abort..hör å
häpna.EN! å den blev jag påtvingad å skulle aldrig tillåta mig sj att utsättas för ngt sånt igen.
Dr Mupp skrev 2010-10-03 10:50:29 följande:
Sätter man sig i den situationen att man behöver göra sju aborter så finns det bakomliggande problematik texc. psykisk sjukdom, missbruk osv. Normala friska människor gör inte sju aborter.
Jo det kan ligga mkt i det, hon har haft ett jobbigt liv med mkt problematik-men var går då gränsen för sjukvården? att se ngn göra den ena aborten efter den andra? vår vänskap tog slut av helt andra skäl men visst tyckte jag det var sjukt av henne, å när hon berättade att hennes lilla barn kippade efter andan då hon födde fram det att dö så förändrades hela min syn på henne helt klart.
Vi kämpade i 2,5 år för att få vår lille son å detta berättar hon då för mig...fy för sådana handlingar aså, skulle klassas som mord!
Preventivmedel är inte 100% säkert. Att göra en abort är att ta ansvar, som kvinna. Fostret växer i kvinnan. En kvinna har rätt till att inte ha något växande i sig.
Du skriver att du gjort en abort. Betyder det alltså att du är ansvarslös?
Påtvingad? De kidnappade dig, sövde ner dig och utförde en abort på dig? Jag antar att du har polisanmält detta, då det är olagligt i Sverige.