FVP görs tidigast i fulla 15 veckor. Sedan tar den fullständiga odlingen minst tre veckor. Utöver det finns det missbildningar som syns pa UL som de inte ens skulle kolla efter pa FVP.
allatså jag är sååå trött dalta med alla "suuuuuperfertila " kvinnor som "minsann använder trippel-skydd men ända blev gravida" när sanningen är att de :1) supit och knulla utan att tänka2) varit nyktra och knullat utan att tänka3) inte ser sanningen- de har slarvatJag tror nälmigen inte på alla dessa bortförkalringar efetrsom jag läst anatomi/fysiologi och vet det inte är så sannolikt alla storys verkligen stämmer till 100%.Skäms inte för den åsikten alls. Inte ett dugg.
Och vad spelar det för roll om det nu skulle vara sa? Gör det aborten vârre pa nagot sätt?
ja enligt min hållning gör det det eftersom det då enligt mig kommer in en moralisk aspekt i det hela.. enligt min åsikt är det inte Ok sexa runt ansvarlöst och sedan göra abort för att man inte istället tänkt till innnan och skyddade sig.Min åsikt.
Sexualmoral alltsa och inget med fostret i sig sjâlv att göra alltsa?
låt mig säga så här: som snart läkare så är jag då glad jag inte har en kursare som velat se sitt aborterade foster...De flesta av mina medstuderande har en HUMAN syn på foster/liv/död och är inte makabra...
Finns de som vill se fostret för att fa ett avslut eller för att säga adjö. Lika humant det.
Ja, men det kanske var så att det var oerhört lättande att ha gjort det, då graviditeten var som ett ok på hennes axlar? Hon kanske var glad över att hon tagit rätt beslut?
Det har vâl gjorts undersôkningar till och med som visat att de flesta som gjort abort âr lâttade efterat. Och bra âr vâl det.
Mammatill2tjejer skrev 2010-03-11 10:24:03 följande:
Fast....jag kanske missuppfattade ts, men jag fick intrycket av att hon pratade om LIVSDUGLIGA foster/barn?Ett barn utan hjärna är ju knappast livsdugligt...
INga livsdugliga foster aborteras för det första och de sena aborterna handlar oftast om sjuka foster.