Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

Sänk abortgränsen!

HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:29:06 följande:
    jo en medveten kvnna har någorlunda koll på sin menscykel...jag anser man väljer sina tillfällen och därmed kan misnka riskerna medvetet förutom preventivmedel.
    Nåväl. Det blir problematiskt när man är så mottaglig att man blir på smällen bara av att se en erigerad penis. Typ. Ska man blunda, kanske?
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:33:10 följande:
    man kan lugna ned sig då ang sex tills man hittat ett fungerade p-medel.
    Nä, inte om man är kåt som ett djur.
  • Stinky
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 23:34:47 följande:
    Sov du på sexualundervisningen? Löjligt att skylla sitt slarv på att man är såååå fertil.
    Jag skyller inte på nåt. Jag tycker nämligen inte att jag har något att skylla på. Det behövs nämligen inte skyllas på något i den här frågan. 
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:37:06 följande:
    jodå-man kan visst styra sig om man vet det är en risl bli gravid. Om man är medveten. Människan har ett intellekt och ett konsekvenstänkande. Frågan är om hon använder det eller inte.
    Jag har ju tagit konsekvenserna av mina två ofrivilliga graviditer. Jag gjorde abort. Det var riktigt intelligent, faktiskt.
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:43:07 följande:
    tycker inte jag. Hade du skyddat dig ordentligt innan hade jag kallat det intelligent.
    Jag orkade inte dra på mig dykardräkten. Men jag är jävligt intelligent i alla fall. {#lang_emotions_dreamer}
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:47:32 följande:
    se där-då bekräftar du ju mitt påstående... en bekant åt minsann p-piller sade hon tillsin kille-yeah right...ut kom en dotter... Sedan inget barn hos samma par på 15 år...sedan kom en till, denna gång planerad. Vad händer i mellantiden ? kvinnan åt p-piller
    Min kusin käkade p-piller, var 15 och blev gravid och det var försent för abort. Sen fortsatte hon käka p-piller tills hon planerade ett till barn, och det funkade hela vägen. Vad är det som säger att p-piller inte skulle funka mellan ggr, bara för att de inte funkat en gång?
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:49:29 följande:
    ja enligt min hållning gör det det eftersom det då enligt mig kommer in en moralisk aspekt i det hela.. enligt min åsikt är det inte Ok sexa runt ansvarlöst och sedan göra abort för att man inte istället tänkt till innnan och skyddade sig. Min åsikt.
    Det är nästan så att man önskade dig och dina gelikar ofrivilliga graviditeter med abort som enda utgång, bara för att ni skulle få känna hur det är.
  • Stinky
    Fru U skrev 2010-03-10 23:52:23 följande:
    Tänka till på vad? Jag ser ingen mening med att mänskligfiera en parasit
    Exakt!
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:55:41 följande:
    det synsättet tolkar jag liksom det ovan som hon med det där triangelavantaren har som ett patologiskt distanserade tydande på en form av förträngning som en försvarsmekanism i psykiatriska termer.
    Men varför måste det vara en förträngning? Du kan inte acceptera att vi människor har olika syn på saker och ting?
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:57:14 följande:
    jasså? svårt acceptera aadras såikter? måste gå til personagrepp då ngn tycker helt annorlunda? kass debatt teknik...
    Kass debatteknik får stå för dig.  
    Jag menar som så att det är märkligt att folk som aldrig ens suttit i sitsen att behöva gå igenom en abort, sitter och fördömer folk som genomgått ett sådant ingrepp. Och därför vore det ypperligt att ni skulle få genomgå samma sak, för att kolla om ni verkligen skulle vara så fördömande efteråt.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!