Inlägg från: Shadilly |Visa alla inlägg
  • Shadilly

Sänk abortgränsen!

HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 19:21:01 följande:
    tja mig spelar det inte så stor roll...för jag har inget att dölja.
    då verkar det väl rimligare att du anmäler dig själv istället för att tjata om att andra borde?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    mieitte skrev 2010-03-11 19:28:45 följande:
    Om Ni har läst vad Gudrun Schyman vill så vet Ni nog vad jag menar med allt med kärlek och så för den är ju en marknadsvara för Maxistisk (Das Kapitale som ska krossas)ideologi och ingenting annat. Sedan ska man föda barn i det samhälle som Gudrun Schyman vill att vi ska ha men hur ska vi ha det med hennes samhälle? 
    känner du till begreppet Off Topic?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 19:28:58 följande:
    nej det är inte jag sjäv som tjatar om att jag borde ditten o datten-det är de självutnämnda tråd-poliserna som ägnar sig åt diverse person-agrepp-då tycker jag de kan anmäla istället om de stör sig så..
    men om man anser att det är olämpligt att en läkarstudent uttalar sig på ett visst sätt betyder det ju inte automatiskt att det bryter mot FLs regler. 
  • Shadilly
    mieitte skrev 2010-03-11 19:46:58 följande:
    @shadilly: Tyvärr kan jag inte säga att jag känner Top Offic, så får du förklara mig vidare vad begreppet innehåller ?
    Det innebär att om det man har på hjärtat inte har med trådens ämne att göra så startar man en ny tråd om det man vill tala om.

Den här tråden handlar om abort och abortgränser, så då är det lämpligt att man pratar om det.

Dina tankar om feminister och Schyman gör sig bättre i en annan tråd.
  • Shadilly
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 20:02:57 följande:
    nej men det finns inga som helst regler som säger att inte en läkarstuderande får tycka illa om aborter, tycka folk som slarvar med P-skydd är oaktsamma om de sedan gör abort (moralen att de borde ha skyddat sig innan). Det är fullt tillåtet med dessa åsikter. Det finns inget som reglerar åsikter inom sjukvårdem. Det är åsiktsfrihet där. Men i förhållande till sina patienter så har man en yrkeskodex där man så klart inte delger dem sina privata åsikter. Ingen här på FL är min patient. Och kommer antagligen heller aldrig bli...dessutom är jag privatperson här. Är det svårt förstå? Det är yttrandefrihet i Sverige och det gäller alla människor.
    Tydligen inte de som har åsikter om det du har att säga?

Det ingår i yttrandefriheten att få säga att det är olämpligt att vissa typer av människor är läkare om man tycker det. Häpp.
  • Shadilly
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 20:33:32 följande:
    nej det är inte Ok skriva så direkt til en person på FL då det är personagrepp enligt Fls regler. Det är inte Ok angripa personen bakom åsikten.....
    Det låter som att det är du som borde anmäla i så fall, om du inte vill det kan du väl sluta tjafsa om att du blir illa behandlad för att lämpligheten i dina åsikter ifrågasätts och återgå till ämnet?
  • Shadilly
    Faile skrev 2010-03-11 20:43:02 följande:
    Hur menar du nu? Hon har ju själv barn?
    Sccch mata inte!!
  • Shadilly
    Maxbox skrev 2010-03-11 21:30:14 följande:
    Är det så att enligt abortlagen får graviditeter som passerat vecka 22 avbrytas bara om det föreligger risk för moderns liv?
    Eller om fostret är att betrakta som dött.
  • Shadilly
    mieitte skrev 2010-03-11 21:26:26 följande:
    @Stingy Förklarar inte Gudrun Schyman att aborten ska vara fri ? Annars kan vi börja diskuter vad konservativa tycker om aborter i USA. Men hennes angrepp på männen som "djur" borde väl ge något att tänka över? Jag tycker nog att det du  försöker hänvisa till vill du nonchlera som ingenting med kvinnan att göra!
    Nu förklarar jag en gång till om Off Topic:'

Att Gudrun Schyman tyckt till om abort är inte en anledning till att tjafsa om dina personliga åsikter om henne i en aborttråd. Tråden handlar om abort, inte om vad du tycker att Gudrun tycker.

Tråden handlar heller inte om va konservativa tycker om abort i USA

Har du något att säga om den svenska abortlagen och alltså inte om Gudrun schyman kan du posta i tråden. Annars kan du starta en egen tråd om hur mycket du hatar Gudrun Schyman.
  • Shadilly
    Maxbox skrev 2010-03-11 21:40:31 följande:
    Tex. hjärndöd? Men det är alltså inte lagligt att avbryta en graviditet även om man sent i graviditeten upptäcker att barnet är väldigt svårt funktionshindrad?
    Ja.

Nej inte om det gäller funktionshinder av typen förlamningar, D S, etc.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!