Inlägg från: Jagvetmest |Visa alla inlägg
  • Jagvetmest

Sänk abortgränsen!

Fru U skrev 2010-03-10 23:52:23 följande:
    Tänka till på vad? Jag ser ingen mening med att mänskligfiera en parasit
    När man börjar kalla ett foster för parasit då får man en idiot-stämpel av mig iallafall. Fostret är oskyldigt. Det är snarare alla abortsökande som parasiterar på samhällets resurser. Så du tycker inte att ett foster är mänskligt?  Då har du fel. Det är 100% mänskligt (med 50% av dina gener i sig) och det är mänskligt att ge det ett värde. Motsatt är det omänskligt att kalla det för parasit. Hoppas verkligen du inte hade tänkt skaffa några barn...
  • Jagvetmest
    Fru U skrev 2010-03-11 00:01:01 följande:
    Jag tycker du ska slå upp vad parasit innebär.
    Ha ha ha! Och du tror att förklaringen på parasit kommer att vara: Blodsugande best som lever inutero och parasiterar på sin mor- alltså foster!? Ett foster är inte och kommer aldrig att bli en parasit utan ett nytt liv som resultatet av två människors samlag. Face facts!
     Ni som tycker att fostret är en parasit: När sluter den att vara parasit och bli en gullig bebis? Säger ni: Åh ett plus på stickan- jag är med parasit! Eller: Åh, nu kände jag min parasit sparkade i magen. Eller kanske: Välkommen till världen min lilla parasit! Mamma älskar dig min lilla parasit! Vilken söt pojkparasit vi har fått älskling. Det är ju en j-gt sjuk inställning till er egen avkomma ni har. Usch och fy.
  • Jagvetmest
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 00:24:04 följande:
    och alla läkare behöver inte bli gynläkare...det obehagliga arbetet får ngn annan göra, bara jag slipper..
    De allra flest läkare och BM vill inte befatta sig med abortvården heller eftersom de har svurit att rädda liv, inte att ta kål på så många som möjligt. De kanske upprätthåller en fasad inför patienten men i fikarummet skakar de på huvudet åt kvinnor som tar en abort som andra tar en fredagsöl.
  • Jagvetmest
    Plutteli skrev 2010-03-11 08:22:42 följande:
    Jag fick faktiskt se fostret i min mage när de tidsbestämde det inför aborten jag gjorde. Var iof inte mycket att se... Villhabebis: När jag väntade vår dotter sa vi inte "vårt barn" eller "vår bebis" om henne innan vi hade typ 2 veckor kvar till BF, innan dess hade vi andra ord för henne för varför skulle vi kalla henne nått hon inte var? Hon är och var lika älskad för det!
    Det är väl en typisk förtängningsmekanism och svårighet att knyta an till barnet i magen du beskriver...
  • Jagvetmest
    Isanje skrev 2010-03-11 08:26:59 följande:
    Nu kommer väl jag få påhopp här du av vissa personer Jag kan tala om för er att när min minsta vad 2 månader så satte jag in P-Stav och krävde att ett gravtest gjordes innan. De var negativt MEN om de hade varit positivt så hade jag gjort abort,jag har varken kunnat eller velat men mina två barn jag har nu. Men mitt o pappans förhållande var värre än värst och 4 dagar efter jag satte in den så tog de slut. Jag hade gjort abort för att Det var kasst mellan mig o pappan och jag hade inte klarat av o vara ensamstående till tre barn,o min minsta hade då varit knappt ett år,och min store knappt 3 år. Och man ska tänka på de barn man redan har,jag hade inte hunnit med o ge mina barn den kärlek,ensamtid och uppmärksamhet som jag vill ge dem och som de behöver. Är jag en mördare om jag hade gjort en abort för mina barns bästa? Jag har satt två barn till världen,och de är de barnen jag ska tänka på,inte en cellklump som KAN bli ett barn.
    Om du menar mig så tar du fel. Jag är för fri abort, om det görs tidigt. Folk som kallar sina 17veckorsfoster för parasiter utan har jag dock en egen diagnos på.
  • Jagvetmest
    Novemberstjärnan skrev 2010-03-11 08:34:12 följande:
    Jisses....! Inte undra på att många känner press på sig... Själv knöt jag mig an mitt barn när han kommit ut och var ett existerande faktum. Kanske ska uppsöka psykolog då.
    Bm på MVC skulle nog ha remitterat till en psykolog ja om du inte kände något för ditt barn under grav.
  • Jagvetmest
    Charlotte82 skrev 2010-03-11 09:04:37 följande:
    När jag väntade mitt tredje barn fick jag som råd att göra abort både av min barnmorska och av en gynläkare då dem tyckte att det skulle bli för mkt för mig med tre barn väldigt tätt och att jag dessutom precis hade blivit ensamstående.Så visst finns det även läkare och barnmorskor som råder en att göra abort. Även om det kanske är få.
    Ursäkta mig men det där tror jag inte ett dugg på. Att en BM och läkare skulle råda någon till abort pga tätt mellan barnen, nehehej du. Däremot så sa de kanske att de förstod ditt beslut- och det är en heeelt annan sak. Det är tjänstefel att råda någon till abort, man ska förhålla sig neutral till sånt som leg personal.
  • Jagvetmest
    Dorian Ertymexx skrev 2010-03-13 11:27:23 följande:
    Varför då? De tu jag nämnde är ju också abortmedel!? Är det värre att gå till en läkare än att ta ett piller hemma?
    Du har ju verkligen INGEN koll alls. Spiral och dagenefter-piller är INTE abortmetoder. Om du tar ett dagenefterpiller när du är gravid så händer absolut ingenting. Det hämmar endast ägglossningen hos en kvinna som ännu inte ägglossat. Det är en stor myt att dagenefter-piller är ett abortpiller- det är det alltså INTE. Vid användning av spiral så kan själva sammansmältningen av ägg och spermie ske men nidationen (implaneringen i livmoderslemhinnan) sker ej och kvinnan blir därför inte gravid.  Ta och läs på lite innan du uttalar dig så självsäkert om saker du inte begriper dig på!
  • Jagvetmest
    Fru U skrev 2010-03-13 13:59:49 följande:
    Om man anser att livet startar vid fusionen av ägg+spermie så blir ju spiral per se ett sätt att abortera, dvs avsluta ett liv.
    Jag vet att vissa fanatiker ser det så. Men då kanske de inte vet att ägg och spermier kan smälta ihop flera ggr utan att det leder till graviditet hos ett par som försöker bli gravida. Så länge embryot flyter omkring i äggledare/livmoder så kan inget graviditetshormon påvisas i kvinnans blod heller eftersom hon ännu inte blivit gravid i dess egentliga mening.
    Att kalla dagenefter-piller för abortpiller är däremot helt felaktigt då dessa piller endast består av gestagen som liknar kroppens eget progesteron som produceras mycket vid tex graviditet. Det skjuter upp ägglossningen, inget annat. Man kan aldrig avbryta en redan uppkommen graviditet med dagenefter-piller vilket många verkar tro (tex Dorian...). Alltså är det INTE något abortpiller.
  • Jagvetmest
    Fru U skrev 2010-03-13 15:09:07 följande:
    Man vet faktiskt inte exakt hur dagen-efter-piller fungerar men man antar att de fungerar för att de skjuter upp ägglossningen. Så det går inte att utesluta att de medverkar till att ett befruktat ägg åker ut.
    VAR har du fått dom uppgifterna ifrån? Dagenefter-piller innehåller gestagen som är samma hormon som det finns i minipiller och som är detsamma som äggblåsan producerar i massor efter att en graviditet redan uppstått. Man använder tom gestagen som graviditetsSTÖD efter ivf. Det kan inte leda till abort, det är helt uteslutet. All information som du verkar ha fått kring detta är således BS.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!