Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Sänk abortgränsen!

Fru U skrev 2010-03-10 23:41:45 följande:
    Jag hoppar runt.Att du har kunnat skydda dig säger inget om andras fertilitet. Nej, man blir inte gravid av att se en erigerad penis men en del människor är så pass fertila att de flesta p-medel inte fungerar.
    myt- det där stämmer inte helt...de som är så superfertila är ett mkt fåtal...och inte alla som säger sig vara det här på FL.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-10 23:42:58 följande:
    Jag har aldrig haft en stabil menscykel. Pco-s gör sånt vet du. Men du får gärna räkna ut när jag förväntas ha ägglossning. Det vore praktiskt att veta i framtiden.
    desto större anledning vara förutseende och skydda sig mer effektivt då..
  • HäxanSurtant3
    Fru U skrev 2010-03-10 23:45:11 följande:
    Och då borde du veta att vi alla är olika. Under mina sex år på familjeliv har jag sett två personer som hävdat att de haft adekvat p-medel men ändå blivit gravida. Med det vill jag ha sagt att det inte är många som påstår att p-medlet falerat.IRL har jag aldrig stött på det ens. Inte i tidningar eller bland vänner o bekanta
    se där-då bekräftar du ju mitt påstående...

en bekant åt minsann p-piller sade hon tillsin kille-yeah right...ut kom en dotter...

Sedan inget barn hos samma par på 15 år...sedan kom en till, denna gång planerad. Vad händer i mellantiden ? kvinnan åt p-piller
  • HäxanSurtant3
    siamusen skrev 2010-03-10 23:46:34 följande:
    Och vad spelar det för roll om det nu skulle vara sa? Gör det aborten vârre pa nagot sätt?
    ja enligt min hållning gör det det eftersom det då enligt mig kommer in en moralisk aspekt i det hela.. enligt min åsikt är det inte Ok sexa runt ansvarlöst och sedan göra abort för att man inte istället tänkt till innnan och skyddade sig.

Min åsikt.
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-10 23:46:54 följande:
    Varför försitta tillfället? Anatomiböcker behandlar inte min kropp. Dom avhandlar inte just mina egenheter. Dom är generella i beskrivningarna. Jag kände lättnad. Outsäglig lättnad, frid och att ångesten över att vara ofrivilligt gravid släppte. Varsågod, mina känslor vid aborterna.
    ok enligt min åsikt är det synsättet tecken på ett patologiskt distanserade och en typ av försvarsmekanism...i psykiatriska termer.

Men ju min åsikt. Du får tycka det är Ok...
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-10 23:48:49 följande:
    Hur vet man att det fungerar innan man testat dess effektivitet?
    man rådgör med en barnmorska.
  • HäxanSurtant3
    Fru U skrev 2010-03-10 23:49:06 följande:
    Ditt resonemang är totalt ologiskt.Du påstår att det är många, jag säger att det är få och du får det till att jag håller med dig.
    kanke läste jag fel? sent nu..
  • HäxanSurtant3
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 23:50:50 följande:
    Att fostret får ett mänskligt värde om än sekundärt till kvinnans värde skulle göra att folk började tänka till lite mer.
    exakt !
  • HäxanSurtant3
    Fru U skrev 2010-03-10 23:53:08 följande:
    Och hur vet bm det? Hur kan hon till 100% säkerställa att det fungerar.
    även den frågan tar man upp med sin Bm..
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-10 23:54:03 följande:
    Det är nästan så att man önskade dig och dina gelikar ofrivilliga graviditeter med abort som enda utgång, bara för att ni skulle få känna hur det är.
    jasså? svårt acceptera aadras såikter? måste gå til personagrepp då ngn tycker helt annorlunda? kass debatt teknik...
Svar på tråden Sänk abortgränsen!