Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

Sänk abortgränsen!

Triskele skrev 2010-03-11 00:00:44 följande:
    Precis.
    Och när det föds, kommer det att parasitera i MINST 18 år till. Utan att lägga några som helst värderingar i det.
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 00:02:11 följande:
    låt mig säga så här: som snart läkare så är jag då glad jag inte har en kursare som velat se sitt aborterade foster... De flesta av mina medstuderande har en HUMAN syn på foster/liv/död och är inte makabra...
    Det känns lite skrämmande att du "snart" är läkare, faktiskt. För du verkar varken human eller särskilt empatisk. Och de förmågorna är en fördel i den branschen där man träffar mkt folk av en massa olika sorter.
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 00:03:40 följande:
    vad vet du om det? jag kanske visst varit den situationen...
    Tja, inte enligt dina tidigare inlägg, vågar jag påstå.
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 00:07:35 följande:
    jag kommer inte att arbeta på gyn nej då jag inte är objektiv då det gäller aborter. Men det finns andra områden som jag kan jobba med. Empatiutlåtande får stå för dig. Detta gäller aborter/moral osv.och har inget med sjukvård att göra. En graviditet pga slarv med kondom är ingen sjukdom....
    Jag struntar väl i om du skulle arbeta på gyn eller som allmänläkare på VC. Det är ändå skrämmande att någon som är så fördömande om folk, ska arbeta med människor som söker hjälp för sina besvär och är i beroendeställning.
  • Stinky
    Triskele skrev 2010-03-11 00:08:36 följande:
    Där slog du huvudet på spiken!
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 00:11:32 följande:
    jag skulle aldrig försätta mig i den sitsen...man behöver inte varit med om exakt samma sak för att ha en åsikt. rent hypoteiskt hade jag behållt ett barn om jag var 17-18 år och blev gravid av misstag.  Just pga graviditesrisken hade jag inte sex alls innan jag blev myndig eftersom jag aldrig skulle vilja göra en abort. Jag har inte gått miste om ngt stort, killar i tonåren är inte direkt den största sexuella upplevelsen ... Som tonåring kunde jag tänka klart -söp inte och såg inte heller ngt behov ha en massa sex då.
    Javisst, du har rätt till din åsikt. Men glöm inte att du faktiskt inte har rätten att bestämma över andra individers kroppar i den här frågan.
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 00:14:13 följande:
    folk på FL har genomgående svårt se skillanden på en yrkespersons privata åsikter och dess yrkesroll... så även du.
    Nej, jag har inte svårt att se skillnaden. Däremot så har jag sett dig i sitta i många andra trådar och debattera om saker och ting väldigt onyanserat, och har därifrån bildat en uppfattning om dig. Och ens privata åsikter kan absolut färga av sig på sin yrkesroll, och det gäller även dig. 
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 00:15:37 följande:
    Då ber jag dig läsa mina inlägg igen. Ingenstans står det jag vill bestämma över andras kroppar. Jag skriver lagen skall följas men att man kan ha olika åsikter för det.
    Nä, ingenstans står det att du vill bestämma över andras kroppar. Men du har en jävla bestämd åsikt om hur de bör göra med dem, utan att faktiskt veta att skit om dem.
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 00:28:18 följande:
    korrekt uppfattat. Take it or leave it. Du kan inte omvända folk är, du får lära dig acceptera olika synsätt utan att gå till personangrepp. natti
    Jag kör inte med mer personangrepp än du, vännen.
    För övrigt så är jag inte ute efter att "omvända" folk, däremot skulle det bästa för hela jordklotet vara om folk skulle kunna börja tänka mer nyanserat och faktiskt kunna tänka längre än vad deras näsor räcker. Och DET är vad jag är ute efter!
  • Stinky
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 08:15:43 följande:
    Ha ha ha! Och du tror att förklaringen på parasit kommer att vara: Blodsugande best som lever inutero och parasiterar på sin mor- alltså foster!? Ett foster är inte och kommer aldrig att bli en parasit utan ett nytt liv som resultatet av två människors samlag. Face facts!  Ni som tycker att fostret är en parasit: När sluter den att vara parasit och bli en gullig bebis? Säger ni: Åh ett plus på stickan- jag är med parasit! Eller: Åh, nu kände jag min parasit sparkade i magen. Eller kanske: Välkommen till världen min lilla parasit! Mamma älskar dig min lilla parasit! Vilken söt pojkparasit vi har fått älskling. Det är ju en j-gt sjuk inställning till er egen avkomma ni har. Usch och fy.
    Parasiten parasiterar i MINST 18 år, sen får man hoppas att de lugnar ned sig med det.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!