Inlägg från: Shadilly |Visa alla inlägg
  • Shadilly

Sänk abortgränsen!

mieitte skrev 2010-03-11 22:15:17 följande:
    @Shadilly Jag tycker nog att du försöker försvara vad Gudrun Schyman har gjord samhället för tok, så förstår jag att du är förbannad över mitt inlägg om Gudrun Schymans syn om kvinnan som inte passar den kommunistiska kvinnan och synen på samhället.
    Say what now?

Jag säger ju att du ska starta en hel tråd om det.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    mieitte skrev 2010-03-11 22:24:57 följande:
    @ Stinky Är det inte bättre att börja se vad samhället igentligen är? Inte bara flyta i det feminazistiska åsikten att alla kvinnor är underställda män. Sedan om kvinnorna råkar bli gravida så skyll på  att du har blivit våldtagen!!!!
    ja, jag har ofta tänkt på vägen till jobbet att hela samhället egentligen är en bunt gravida våldtäktsoffer som är underställda män, och sen lagt till ett litet sieg heil.

Men ibland blir jag avbruten i mina tankar av folk som siktar på mig med bananer
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    mieitte skrev 2010-03-11 22:32:51 följande:
    och alla tjer och killar som råkat för gravititen så komihåg att ni ska vara tacksamma för gudrun schyman för era liv !!!!!
    Gravitit? Det låter som något man behörver smörja med salva...
  • Shadilly
    mieitte skrev 2010-03-11 22:43:44 följande:
     Man Ska tacka Gudrun Schyman för allt tok som feminazismen har åstadkommit här på svenska marken. Det är bara att rusta för att erövra hela världen med hennes ideolgi om feminazism, Genuscerficiering mm som akadeniska världen fruktar att det ska bli till och med att fly landet!!!!
    Jag har ett litet altare där jag ständigt tillber Gudrun och hennes makt, jag såg ju hur hon jämnade skogen med marken.

Jag bävar för när de kommer och kollar upp mina genusattribut, stämplar mig och skickar mig ur landet. Kanske till ett land med bananer?
  • Shadilly
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 23:11:22 följande:
    intressant argument---men om den fria aborten skulle läggas till v 12 då? och allt däröver upp till v 22 skulle ske på dispens?
    Fortfarande är det inte försvarbart att försena alla sena aborter med utredningar eftersom det är ett så litet antal som sker efter v 12.
  • Shadilly
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 23:15:45 följande:
    så egentligen skulle aborterna ske i dirket anslutning till missbildnings ul? i v 19 och 20 ? Är det möjligt?
    Vad menar du?
  • Shadilly
    mieitte skrev 2010-03-11 23:21:49 följande:
    Dagens sanning tycks endå vara långt ifrån vad debatten skulle handla ifrån början: Nämligen om abort, om det ska föras tidigarer eller senare men vad jag kunnad konstatera så än gäller Gudrun Schymans mentalitet överallt. Män hamnar i socialens journaler som den värsta boven någonsin när en tjej råkar bli gravid och sedan ska han inte ha nårgra rättighter överhuvaget. Gudrun Schyman har sett till att ingen kan känna sig som en individ i det här som man kallar "skit"samhälle. Men i grund och botten är det hennes filosofi om livet som gett oss det här samhället att leva i !!!!! Det är bara skit att vänta!!!!
    Mer bananer alltså? Jävla Gudrun!

*fäller upp paraplyet och inväntar bananerna*
  • Shadilly
    siamusen skrev 2010-03-11 23:21:50 följande:
    Nej, eller jo om man ser att hjârna saknas kanske men annars âr det ofta en process med FVP för att hitta en eventuell kromosomavvikelse.
    Ah är det det som menas.

Nej precis, man måste ju bekräfta det man ser med UL också. Ibland är det ju inget fel, och ibland är det större fel än man trodde.
  • Shadilly
    mieitte skrev 2010-03-11 23:31:45 följande:
    Det kan anses vara mer eller midre kommunistisk ideologi att överhuvudtaget acceptera abort. Den medicinska kunskapen är inte så gammal men ändå kan hanvisas av kommunisterna som den sanna eviga filofon om livet för den fria kvinnan. Så utan att bekänna mig till att vara katolik eller protestant så får jag ändå säga att länge leve HUMANISMEN!!!!
    Kan det? Står det om abort i det kommunistiska manifestet?
  • Shadilly
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 23:33:55 följande:
    tack allihopa för en underhållande och intressant debatt.. Jag ahr inte fått lästeller pluggat ett dugg ikväll av det jag hade föresatt mig pga denna tråd men det var det nog värt... Antar ni fortsätter en stund till och kanske imorgon. Men nu skall jag knoppa och imorgon väntar en heldag i skolbänken. Godnatt med er och dröm sött om gudrun och bananer
    Bananer? VAR?! *ser sig om med panik i blicken*
  • Shadilly
    Zusannah skrev 2010-03-12 20:38:04 följande:
    Fast sjukvårdens byrokrati/kötider eller vad det nu är ska ju väl inte få bestämma vilken vecka man ska få göra abort? Om gränsen sänks får de ju vara snabbare med beskeden.
    Man är redan så snabb det är möjligt för att göra en noggrann utredning. Jag tycker i alla fall inte att dte är önskvärt med mer stress och mindre noggrannhet.
  • Shadilly
    Zusannah skrev 2010-03-13 16:20:50 följande:
    Om aborträtten sänks från 18 veckor till t.ex 16 veckor tror jag ändå det särskilda tillståndet att göra abort senare än så skulle kvarstå. Den övre gränsen på v 22 är inte lagstadgad, det är bara en praxis. Enstaka aborter beviljas även efter vecka 22. Så en sänkt abortgräns skulle ändå möjligöra de sena aborter som sker idag, om det fanns medicinska skäl eller andra starka skäl. Skillnaden skulle bara gälla de fall där den sena aborten ( i det fallet mellan vecka 16-18) sker på "lösare grunder" så att säga.
    MEN DET ÄR JU BARA DINA FÖRDOMAR SOM TALAR NU. LÖSARE GRUNDER ELLER EJ, DET VET DU INGET OM. TROR DU ATT MAN LIKA GÄRNA GÅR IGENOM EN LITEN FÖRLOSSNING SOM EN SKRAPNING ELLER TAR TABLETTER OM MAN KAN VÄLJA? OCH FORTFARANDE, DET ÄR INTE FÖRSVARBART ATT FÖRSENA ALLA ABORTER.
  • Shadilly
    Dr Mupp skrev 2010-08-10 09:40:37 följande:
    Helt ärligt, hellre abort i vecka 21 än ett oönskat barn.

Vilket är värst.

Deppad alkolist gör abort i vecka 21 pag sociala skäl eller samma deppade alkolist har ihjäl bebisen när den är född?

Deppad alkolist gör abort i vecka 21 eller bebisen föds med FAS, lever i misaär sina första år och sen tvångomhändertas och får resten av uppväxten skickas runt i olika familjehem?
    men nu prioriterar du fel. när barnet är fött behöver vi inte bry oss om hur det mår. allt annat än pur lycka är guds straff. det viktiga är att tvinga kvinnor genomgå graviditeter.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!