Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Sänk abortgränsen!

Mammatill2tjejer skrev 2010-03-11 11:07:56 följande:
    Undag eller inte, hon existerar
    Ja visst, men i Sverige kan man inte rädda barn sa tidigt. Kan de det sa är jag övertygad om att abortgränserna kommer sânkas.
  • siamusen
    Mammatill2tjejer skrev 2010-03-11 11:10:56 följande:
    Nej, jag menar framför allt den fria aborten.Det borde jag nog ha klargjort. Ber om ursäkt.
    Ok.Vilken vecka tycker du verkar bra eller lämplig?
  • siamusen

Bara en liten sak om att sänka grânserna. Redan nu tror jag det är runt 92% eller nagot liknande som gör sina aborter innan v. 12. De som sker efter är de som inte vetat om att de var gravida tex eller såna som jag som fått trista besked efter MKP eller FVP.

Sa jag ser egentligen inte problemet med 17+6 gränsen.

Skulle vi som gjort FVP/MKP behöva begâra tillstand fran socialstyrelsen skulle det betyda att vântan pa aborten skulle bli ännu lângre.

• siamusen
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 12:07:59 följande:
    jag svarar utifrån min privatperson och då får jag komma mad vilka uttalanden jag vill ang ev åkommor -det är yttrande frihet i Sverige. hade jag varit anställd av FL som läakre däremot så skulle jag inte uttalat mig alls utan att ha träffat personen först. Men som privatperson anser jag det jag skrev ovan ja..det är fullt tillåtet.
    Hur länge har du pluggat till läkare?
  • siamusen
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 12:28:45 följande:
    är det relevant tycker du?
    Jag tycker det är intressant ja.
  • siamusen
    Dorian Ertymexx skrev 2010-03-11 12:31:04 följande:
    Aha, så att ha en åsikt som avviker från din är att ha en personligheetsstörning. Well, ja, du har en poäng - vi kallar denna personlighetsstörning för att "vara en egen individ som inte är HäxanSurtant3".Normalt schmormalt! Det är inte normalt att sitta vid apparater gjutna av döda gamla djur, skriva och läsa vid gjuten sand och låta elektroner hoppa mellan dessa apparater heller, men du gör det ändå. Många världen över skulle tycka att det inte är normalt att kvinnor jobbar efter att de fött barn. Eller att kvinnor tar sig ton om viktiga moraliska frågor. Finns mycket som inte anses normalt.
    Mytomani tex.
  • siamusen
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 12:46:16 följande:
    *host* pedagog? tycker du skall missionera pedagog där du arbetar istället . Du kan inte omvända en som är mer än 12 år äldre än du själv är..Sorry.. Känner du dig förtalad eller påhoppad kan du anmäla inlägget...det är så FL fungerar.
    Hur är er ålder relevant?
  • siamusen
    Dorian Ertymexx skrev 2010-03-11 12:58:36 följande:
    Syftar du på mig eller Häxan?
    Du tror vâl inte pa fullt allvar att jag tror du är mytoman? Nej, jag syftade inte pa dig.
  • siamusen
    bollplank skrev 2010-03-11 13:53:07 följande:
    Hej tsJag har inte läst hela tråden men jag håller helt med om att det är alldeles för sent att göra abort i v 22. Det är för mig helt obegripligt att det inte varit någon seriös debatt om detta i media. De få debatter jag sett så har man plockat in en fanatisk abortmotståndare som vrider allt åt hellt fel håll och uttalar sig så extremt att det inte går att ta det på allvar.Har länge efterlyst en seriös debatt om att abortgränsen ska ses över vi måste hänga med när tekniken blir bättre.
    Den gränsen finns nog för att det är dne tid det tar att ta reda pa vad som är för fel när man upptäckt det vid UL, få svar pa FVP tex och sedan fa igenom tillstandet med socialstyrelsen.
  • siamusen
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 14:30:13 följande:
    Det jag skrev "distanserade förträngning och drag av personlighetsstörning" är inte en diagnos, dessa ord finns inte som en diagnos i diagnos registeret. Det var en reaktion jag beskrev--jag satte aldrig ngn diagnos.
    Vad skrev du det i relation till? Att hon var lättat efter sina aborter?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!