Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Sänk abortgränsen!

Triskele skrev 2010-03-10 23:54:42 följande:
    Hur? Vad menar du att jag skulle göra?  Och varför i hela friden ska jag anpassa mig efter andras uppfattning? Jag skyddar mig utifrån bästa förmåga. För min egen skull. Andra ska faktiskt bara skita i huruvida jag använder skydd eller inte då det är en privatsak.
     skriver man om det på ett allmänt forum och får då räkna med oilka åsikter i frågan..
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 23:56:47 följande:
    När man börjar kalla ett foster för parasit då får man en idiot-stämpel av mig iallafall. Fostret är oskyldigt. Det är snarare alla abortsökande som parasiterar på samhällets resurser. Så du tycker inte att ett foster är mänskligt?  Då har du fel. Det är 100% mänskligt (med 50% av dina gener i sig) och det är mänskligt att ge det ett värde. Motsatt är det omänskligt att kalla det för parasit. Hoppas verkligen du inte hade tänkt skaffa några barn...

Tur vi inte har triangeln och U : ett till kollegor va?
  • HäxanSurtant3
    Fru U skrev 2010-03-10 23:57:00 följande:
    Alltså inser du att det inte går
    nej jag inser klockan är midnatt och jag inte tänker flyta ut i provtagningar av olika hormoner....det får din Bm ta sig tid förklara för dig, inte min uppgift kl 24 på natten.
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-10 23:57:01 följande:
    Ah, min mormor kallar det klinisk blick och pushar på att jag söker till läkarlinjen. Se så olika perspektiven kan vara.
    låt mig säga så här: som snart läkare så är jag då glad jag inte har en kursare som velat se sitt aborterade foster...

De flesta av mina medstuderande har en HUMAN syn på foster/liv/död och är inte makabra...
  • HäxanSurtant3
    Fru U skrev 2010-03-10 23:59:38 följande:
    Någon som använder sig av härskarmetoder är knappast rätt person att klanka ner på det
    härskarmetoder? det där får du utveckla...
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 00:00:33 följande:
    Kass debatteknik får stå för dig.   Jag menar som så att det är märkligt att folk som aldrig ens suttit i sitsen att behöva gå igenom en abort, sitter och fördömer folk som genomgått ett sådant ingrepp. Och därför vore det ypperligt att ni skulle få genomgå samma sak, för att kolla om ni verkligen skulle vara så fördömande efteråt.
    vad vet du om det? jag kanske visst varit den situationen...
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 00:02:00 följande:
    Åsikter är du fri att ha. Klanka ner på mig... Nja, inte direkt ok.
    har inte klnakt ned på dig jag ahr förtydligat i varje inlägg att jag ahr min såikt och du din och att de skiljer sog åt samt att inget är rätt/fel.. och att folk är olika.

Sedan om du/ngn annan tar åt sig ändå är inte mitt probelm.
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 00:04:38 följande:
    Det känns lite skrämmande att du "snart" är läkare, faktiskt. För du verkar varken human eller särskilt empatisk. Och de förmågorna är en fördel i den branschen där man träffar mkt folk av en massa olika sorter.
    jag kommer inte att arbeta på gyn nej då jag inte är objektiv då det gäller aborter. Men det finns andra områden som jag kan jobba med.

Empatiutlåtande får stå för dig. Detta gäller aborter/moral osv.och har inget med sjukvård att göra. En graviditet pga slarv med kondom är ingen sjukdom....
  • HäxanSurtant3
    BlommyNess12 skrev 2010-03-11 00:05:40 följande:
    Men i denna tråd skriver du ju att du aldrig blivit ofrivilligt gravid och gjort abort på grund av ofrivllig graviditet, vilket är det du fördömer, så då utgår man ju från att det du skriver är sant.
    jag skulle aldrig försätta mig i den sitsen...man behöver inte varit med om exakt samma sak för att ha en åsikt. rent hypoteiskt hade jag behållt ett barn om jag var 17-18 år och blev gravid av misstag.
     Just pga graviditesrisken hade jag inte sex alls innan jag blev myndig eftersom jag aldrig skulle vilja göra en abort. Jag har inte gått miste om ngt stort, killar i tonåren är inte direkt den största sexuella upplevelsen ...

Som tonåring kunde jag tänka klart -söp inte och såg inte heller ngt behov ha en massa sex då.
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 00:08:36 följande:
    Heh, tråkiga kursare du har. Rättsmedicinare är annars en skön grupp. Enligt mig är det en brist att inte kunna ställa sig utanför sin emotionella koppling för att kunna fatta beslut utifrån ren fakta och logik. Krävs att man kan göra det för att kunna göra jobbet rätt som jag ser det. Och för att undvika att pådyvla patienter åsikter dom inte bett om eller ge diagnoser baserade på känslor istället för fakta.
    jo jag inser ju jag inte skall jobba på gyn-det har jag redan sagt...jag har alldeles för starka personliga åsikter för det.

Men det är ang aborter det...
Svar på tråden Sänk abortgränsen!