Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

Sänk abortgränsen!

Som sagt, härskarmetoder. Sånt brukar folk ta till när de inte har nåt vettigt att komma med

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 15:06:28 följande:
    jag kan det uppenbarligen.
    Då anser jag att du behöver hjälp för det är inte sunt och normalt att koppla bort delar på det viset.

Eftersom du uppenbarligen anser att min åsikt och mina tankar är totalt oväsentliga så kan du ju istället konsultera dina favoritpsykologläromedel för bekräftelse på detta
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Mushroom skrev 2010-03-11 15:28:33 följande:
    Det är inte ditt jobb att "syna" någons kort för det var absolut inte schysst av dig att gå på någon annans sorg oavsett!
    Har du läst hela tråden?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Mushroom skrev 2010-03-11 15:32:44 följande:
    o exakt vad har det med saken att göra?
    Jag undrar. Jag försvarar inte pajkastning (inte för att jag direkt sett någon just här) men oftast finns det förklaringar på det.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Mei skrev 2010-03-11 15:43:40 följande:
    Här håller jag nog med dig men vill tillägga att man med ett sådant yrke samtidigt får en tyngd bakom det man säger och gör som medför att man sällan får eller kan vara bara en privatperson bland alla andra.
    Särskilt när man använder sin yrkesroll för att få tyngd. Det rimmar illa för mig.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Att kalla embryot eller fostret för parasit är en korrekt term som inte har något som helst med känslorna inför embryot och fostret att göra.

Jag älskade mitt lilla embryo innan det ens fanns i min kropp (ivf) men det var fortfarande en parasit på mig när den satte sig fast.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

allt man gör, påverkar hur andra ser på en som person och hur de ser på en i ens yrkesroll.

Det går inte att särskilja på det viset.

Jag hade inte litat på en läkare som jag sett aspackad på krogen. För mig är det ett beteende som inte stämmer överens med den yrkesrollen och jag hade därmed börjat ifrågasätta personens förmåga att göra lämpliga bedömningar.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 17:38:29 följande:
    kallar du ditt barn parasit då det blir 17 år? det var en i tråden som tyckte det avr samma sak...Sedan var det en som mådde dåligt av att ha en parasit i sin kropp och inte alls såg fostret som en blivande avkomma el blivande barn utan bara just ett ångestframkallaande inkräktande parasit.det var det jag reagerade emot.
    Barnet skulle parasitera. Det är fullt möjligt att se till ordets betydelse istället för negativa klang.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Mei skrev 2010-03-11 18:04:59 följande:
    Det är bara det att patienter kan vara både trångsynta och ha orealistiska förväntningar Men mest av allt så handlar det om att man i mötet med en läkare ska ha fokus på aktuellt problem och dess lösning och inte på vem läkaren är som privatperson. Ma när som person ett terapeutiskt redskap även om man inte arbetar i psykiatrin och det är oftast en nackdel för patienten att träffa någon de har en bild av som privatperson, särskilt om den är negativ.Hade varit intressant som trådämne.
    Jag är övertygad om att du har rätt. Förutom möjligtvis när det gäller en läkare man har kontakt med över många år (blir en annan typ av relation, lite personligare men ändå med tydliga gränser)
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Mei skrev 2010-03-11 18:16:43 följande:
    Absolut. Men då har ju den personliga bilden mognat fram i samklang med just den patienten och är anpassad efter vad just den människan vill se och kan få/behöver veta.
    Helt rätt. Det skulle vara mycket oroande för mig om någon behövde veta privata saker om läkaren.
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Sänk abortgränsen!