Sänk abortgränsen!
Jagvetmest skrev 2010-03-10 22:46:18 följande:
Jag kan nog tycka att det verkar sjukligt att först vilja se fostret med tickande hjärta i sin livmoder och sedan åka iväg till op eller ta tabletter så att fostret kommer ut. Fostret kan man ju få se sen ändå ligga i en glassbytta i grön duk om man nu e så nyfiken.Skönt är det definitivt inte. Gör förbannat ont rent ut sagt.
Och att vilja förstå och sätta sig in i medicinska ingrepp och skeenden man hamnar i är fullt normalt.
Jag tar lika aktiv del i all medicinsk behandling jag utsätter mig för.
Därför blev jag förvånad när jag inte fick vara delaktig och bli informerad trots uttryckt intresse.
Jag vet ju inte ens om det var foster med "tickande hjärta" eftersom jag inte fick se detta. Hur ska jag då kunna relatera till det som något sådant?
Då har jag ju bara tecknade planscher, textinformation och mer eller mindre kladdiga bilder från antiabortsiter att utgå ifrån.
Jag ser det som beklagligt att foster måste dö, men det är ju tyvärr följden av att dom inte är livsdugliga. Det är inget jag kunde välja inte skulle ske om jag avbröt graviditeten. Och att avbryta var valen jag tog.