Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

Sänk abortgränsen!

Triskele skrev 2010-03-11 22:32:07 följande:
    Fast nuförtiden får man bara D-droppar till barnen från BVC. A-vitaminerna försvann för något år sedan.
  • Stinky
    Shadilly skrev 2010-03-11 22:33:39 följande:
    Gravitit? Det låter som något man behörver smörja med salva...
    *ASG* Tack för kvällens höjdare! Sitter här och asflabbar just nu.
  • Stinky
    mieitte skrev 2010-03-11 22:32:51 följande:
    och alla tjer och killar som råkat för gravititen så komihåg att ni ska vara tacksamma för gudrun schyman för era liv !!!!!
    Ja! Heil Gudrun!
  • Stinky
    mieitte skrev 2010-03-11 22:43:44 följande:
     Man Ska tacka Gudrun Schyman för allt tok som feminazismen har åstadkommit här på svenska marken. Det är bara att rusta för att erövra hela världen med hennes ideolgi om feminazism, Genuscerficiering mm som akadeniska världen fruktar att det ska bli till och med att fly landet!!!!
    Ja, fly landet du. Du hittar billiga biljetter på www.ryanair.com och www.norwegian.se
    Ha det gôtt!
  • Stinky

Måste säga att den här tråden har tagit en mycket underhållande och framförallt rolig vändning, haha! WUNDERBART!

• Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 22:55:33 följande:
    haha tänkte nog du har skön humor
    Tack! Du ser - jag är inte helt förlorad!
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 22:59:16 följande:
    Triangeln. jag är lite rädd för vitamintillskott till småbarn eftersom vissa vitaminer kan ge intoxikationer i överdos...men jag tror det räcker med hans kost plus d-droppar. tack för infon fö. jag hade glömt de där referensvärdena.
    Fast om din son verkar må bra, så är det nog så. Allmänstatus är ju det bästa att gå på.
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 23:01:14 följande:
    nejdå jag anade en go person från början,bakom en lite kaxig fasad bara såklart du har humor-du jobbar ju i vården!
    Kaxig är mitt andranamn.  
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 23:07:44 följande:
    ja så är det ju. Som förälder och ffa medicinstuderande blir man dock lite xtra uppmärksam på ev "symtom"...det går lätt hitta tecken på sjukdom om man vill.. men jag brukar också slå bort det som noja om han mår utmärkt vilket han oftast gör!  Men ibland har jag haft mer rätt än överläksre ang diagnoser på min son-då känner jag mig iallafall nyttig. Då är det en tillgång med studierna.
    När jag läste psykologi en gång i tiden, hade jag varenda störning som fanns. Så var det för alla i klassen. {#lang_emotions_tongue_out} Börjar man djuploda och överanalysera, kan det lätt bli fel. 
  • Stinky
    mieitte skrev 2010-03-11 23:31:45 följande:
    Det kan anses vara mer eller midre kommunistisk ideologi att överhuvudtaget acceptera abort. Den medicinska kunskapen är inte så gammal men ändå kan hanvisas av kommunisterna som den sanna eviga filofon om livet för den fria kvinnan. Så utan att bekänna mig till att vara katolik eller protestant så får jag ändå säga att länge leve HUMANISMEN!!!!
    Hör du, medeltiden ringde och ville ha tillbaka sin kvinnosyn.
  • Stinky
    Gaby 01 skrev 2010-03-12 14:44:30 följande:
    Ska man se krasst på det så vad är det egentligen som säger att det är mer rätt att avsluta ett liv tidigt? En livsgnista har ju oavsett tänts och skulle ifall inte aborten skett med största säkerhet blivit en fullt livsduglig människa. Så är det nångång egentligen rätt att avsluta liv? Jag är för fria aborter för jag tycker att ingen ska behöva föda ett barn mot sin vilja men visst är det samtidigt en mycket viktig fråga att belysa. Det är ju faktiskt ett litet liv som avslutas.
    Det är många liv som avslutas dagligen. Biffen på din tallrik var ett liv. Din kokta morot levde ett fint liv under odlingstiden. 
  • Stinky
    Zusannah skrev 2010-03-12 20:38:04 följande:
    Fast sjukvårdens byrokrati/kötider eller vad det nu är ska ju väl inte få bestämma vilken vecka man ska få göra abort? Om gränsen sänks får de ju vara snabbare med beskeden.
    Klart det bestämmer en hel del. Sjukvården är redan överbelastad. Ska den överbelastas ännu mer för att några radikala människor som anser sig stå över vetenskapen, forskare och läkare i den här frågan?
  • Stinky
    Medveten skrev 2010-03-13 10:44:58 följande:
    men gud, de som tycker det är ok att göra abort så sent (och inte på gund av medicinska själ eller våldtäckt) bör alltså sluta knulla, helt ärligt. eller använd extra preventivmedel, eller bättre, sterilisera er! det finns ju alltid en risk att det blir barn, vilken idiot som helst fattar det! eller har ni missat vad sex är till för egentligen? visst sex är skönt, men vet ni vad som händer biologiskt när en kvinna och man får orgasm? om inte så gå tillbaka till skolan! vill ni inte ha barn så finns det andra lösningar än att döda ungen som hade kunnat överleva! ni kanske inte vill ha barnet, men jag kan garantera att det finns många som hade mer än gärna tagit hand om barnet åt er. jag är inte emot abort (då ska det vara en bättre anledning än ett "ojsan! äh jag tar ett abortpiller så blir allt bra igen, jag har ändå gjort det förr så det är ingen fara"), men vissa människor alltså bör verkligen inte knulla för de tar tydligen inte ett liv på fullt allvar.
    Nä, asså eller huuur. Asså liksom hur tänker de egentligen. Det kan ju faktiskt hända att man blir graviiid när man knullar, liksom... {#lang_emotions_dreamer}
  • Stinky
    Love3 skrev 2010-03-13 11:24:14 följande:
    Jag kan säga som så att det enda jag är emot gällande abort är det att jag har själv vänner som använder abort som något slags "preventivmedel" Det tycker inte jag är ok, att gång på gång bli gravid & sen gör abort varge gång.. Men är inte, ABSOLUT inte emot abort!
    Wow. Vilka kretsar umgås du i, egentligen? Jag har nämligen aldrig stött på en enda människa som använder abort som preventivmedel, och jag har ändå en stor bekantskapskrets och är väldigt social. Jag vet att det finns ett fåtal som gör det, men jag har inte stött på dem.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!