HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 18:37:56 följande:
det är inte alls fel. Det jag reagerar emot vad det triangeln skrev om att hon inte alls överhuvudtaget ahr några känslor inför sitt embryo/foster och heller inte ahr några som helst känslor inblandade om en abort skulle utföras i v 22.... Den känsloskylan och distansen plus att hon gärna ville se sitt aborterade foster fick mig att rysa... Det är sunt vara ledsen panikslagen osv-det var just frånvaron av dessa ksänlor jag tycker var mkt konstig!! Sedan kommer ju folk till en acceptasn och går vidare utan at må dåligt över sin abort-fine! Men att initialt eller aldrig ens reagera kan omöjligt vara sunt...Då har man ju förträngt precis allt. Ingen kan vara helt oberörd av att behöva genomgå en abort.
Fast det har jag inte skrivit och därmed ägnar du dig just nu åt förtal.
Grattis.
Varför skulle jag vara ledsen efter aborten?
Jag hade ångest av att vara gravid, jag kände mig fångad och utsatt.
Jag ville inte vara gravid, jag hade skyddat mig och trots detta blivit gravid.
Fostret som levde i mig utsatte min kropp för obehagliga saker, illamående, andnöd m.m.
Jag var intresserad av att lära mig mer om dom medicinska aspekterna i samband med aborten. Precis som jag är intresserad av alla medicinska ingrepp och behandlingar jag väljer att delta i.
Jag var inte speciellt intresserad av att se abortresterna, kladd känns mindre spännande att kika på.
Däremot var ultraljudet intressant. Liksom fosterutvecklingen.
Efter aborten kände jag lättnad, frid och var fri ifrån ångesten.
Ont gjorde det, men jag slapp ha en organism i mig som plågade mig och min kropp.
Och min reaktion är en av dom vanligaste, alltså fullt normal.
Om man inte projicerar en massa skit på andra så blir det så mycket bättre.