• Cattizzz83

Strul med pappan...

Jag är ensam med mina 2 döttrat på 3 och 1½ år sen 1 juni förra året. Jag valde att gå ifrån pappan då han flera gånger va otrogen mot mig...
    Iallfall så blev det bestämt att barnen skulle va hos mig heltid och hos honom varannan helg. Och så kunde han ta dom extra när han och töserna ville träffas extra. Jag har aldrig sagt nej till honom när han vill ha dom extra (vilket har hänt 1 gång på denna tiden) Däremot om jag frågar honom så säger han nej direkt.

O varje gånge dte kommer en helg som han ska ha dom så ska det krånglas... hela tiden vill han att jag ska komma dit och hjälpa honom. Han har 2 barn sen innan oxå, och den stora killen där spelar fotboll och tränar varje lördag, vilket då betyder att han tränar när han har våra barn oxå... o då vill han att jag ska ha dom små.. det kanske e en skit sak.. men jag vill ha en helg när jag kan få göra vad jag vill... kanske låter egoistiskt.. men så e det... Jag vet att om man e 2 så e man aldrig barnfri, men då e man 2 som hjälps åt.. nu e jag ensam med dom varje dag och jag känner verkligen att jag behöver få sova en natt så jag kan få ladda mina batteri.

Ja jag vet egentligen inte vad jag vill ha ut av detta forumet... behövde mest skriva av mig...

• Svar på tråden Strul med pappan...
  • sys

Jag förstår dig fullt. Du har hand om barnen fulltid i nästan två veckor, och jag anser att du ska ha "rätt" till att vara "ledig" och "själv" fredag-söndag utan att behöva hoppa in som "barnvakt" till dina barn. Även om man älskar sina barn så behöver man ha lite tid för sig själv. Om du vill gå ut på fredagen och ta en öl med en kompis, så ska du ju inte behöva tänka att du ska upp dagen efter och se efter barnen för att ditt ex inte vill ha med dem på den äldre sonens fotbollsträning.

Hans föräldrar/ev. syskon kan inte ställa upp och ta barnen de timmarna det gäller? Eller om det finns någon annan som kan vara ett "stöd" för honom?
    Om ni har bestämt att han ska ha barnen varannan helg, så ska ju han ha dem och inte du. Hade varit skillnad om han hade ställt upp för dig när du ber honom utöver de tider ni har bestämda.
    odi et amo
  • MollyD79

Kanske svårt men sätt ner foten åk inte dit och hjälp honom ska han ha dem varannan helg så får han ta ansvar för det, du måste ju kunna veta att du har lite egen tid om det nu faktiskt är sagt så.  Jag tycker det verkar som många pappor spelar på mammornas samvete och det vet att de inte säger nej är han någorlunda normalt funtad så kommer ju han se till att barnen har det bra trots att du inte är där. Alla behöver lite egen tid så det ska du absolut inte skämmas för och jag tror att det är mer frustrerande när man tänker att man ska få tid själv och inte får det än som för mig där jag vet att jag har min son hela tiden.

Stå på dig och hoppas det löser sig

• Cattizzz83

Tack till er båda! :)
    Jag har försökt och försökt att få honom att förstå men han blir bara arg och sur.. Nu sa jag bara att det e din helg du får se till och fixa det själv.
    Molly: Ja det e nog så att iomed att jag vet att jag ska va barnledig denna helgen så blir det jobbigare... dom andra dagarna känenr jag inte det så när jag har dom.. eller om det hade vatt så att jag visste att jag alltid skulle ha dom så hade jag klarat det, men nu har man juh planerat för att va ensam och hunnit planera för vad jag ska göra och så...

• Cupido

Hej

Hoppas det har ordnat sig för dig {#lang_emotions_smile}
    Jag tycker det är viktigt att föräldrar får egentid för man måste få känna att man inte bara är mamma eller pappa... allra helst som ensamstående förälder. Känn absolut inget dåligt samvete för det... däremot förstår jag att din "lediga" helg inte får den egenskapen om du hela tiden är orolig för att han ska ringa och be om hjälp. Som mamma vill man ju det bästa för barnen och jag förstår att det är svårt att säga nej.

Däremot tänkte jag på en sak... gör han det för att han kanske känner att han inte riktigt fått grepp om det och kanske behöver lite vägledning? Om det är så att du åker dit kanske inte ska ta över utan visa honom hur han ska göra för att få det att fungera? Finnas som ett stöd om det är så att han i grund och botten är orolig och inte riktigt vet hur han ska få allt att fungera. Jag vet inte om det är så eller om han bara tar den enkla utvägen och ringer dig så att han kan fokusera på fotbollen med sin äldre son. Om det är så det är så måste du sätta ner foten hur jobbigt det än är... han har dem 2 dgr utav 14 dgr och det måste han klara själv eller så får han be om hjälp av någon i sin närhet... inte av dig :)

Jag hoppas att du snart kan njuta av dina helger och ladda batterierna :)
    /Annie

Svar på tråden Strul med pappan...