Någon som gjort fungerande tandblekning hemma?
Vill bleka mina tänder men gärna slippa att lägga tusenlappar hos tandläkarn.. Någon som gjort det hemma? Vad var det för märke? Såg ni tydliga resultat?
Vill bleka mina tänder men gärna slippa att lägga tusenlappar hos tandläkarn.. Någon som gjort det hemma? Vad var det för märke? Såg ni tydliga resultat?
"puffar"
Det vill gärna jag oxå veta, puffar upp tråden! :)
Jag puffar oxå!
Easewhite är den bästa hemmablekningen,tog dock några behandlingar innan det gav ett synligt resultat.
åhh jag tänkte precis starta en tråd om detta...
jag slutade röka i november o vill belöna mig med att bleka mina fula tänder.
ja kollade på dentaworks men det är ganska intetsägande när ingen normal människa kan säga om de funkar eller inte.
risken med att bleka hemma har jag hört kan vara att man kan skada tandköttet.
min moster är tandsköterska o jag har sagt att jag vill bleka tänderna, hon gillar de inte, hon tycker att jag ska be tandläkaren putsa tänderna nästa gång ja ska dit istället...
Min mamma har blekt tänderna "hos" tandläkaren... och det var precis samma metod som dom som säljs på nätet, skillnaden var att tandläkaren hjälpte henne att gjuta skenan, sen fick hon blekningsmedel med sig hem och fick göra blekningen helt själv. Som jag förstått det är det i stort sett precis samma innehåll i tandläkarens blekningsmedel som dom som finns att köpa på nätet. Alltså är den största skillnaden att man får göra sin skena själv och att det kan vara lite svårt att få till den lika bra som tandläkaren och att det kan läcka ut medel på tandköttet om man inte får till skenan tillräckligt bra. Annars är det nog ingen skillnad. Jag har också tänkt bleka mina tänder hemma (beställa från nätet) men jag ska vänta tills jag varit hos tandläkaren och fixat min tandsten o kollat så jag inte har några hål.
Sen finns det något som heter crest whitestrips, som en tejpbit man sätter över tänderna... ska också tydligen funka bra. Har ej testat men har sett att det finns några som säljer detta på tradera... tydligen väldigt populär metod i USA.
Har inte bestämt mig ännu vilken metod jag ska testa men whitestripsen låter också intressant och enklare.
jag ska nog beställa hem från dentaworks och testa.
jag har blekt mina tänder på en klinik tidigare (och då la jag ut 4.000) men dom har börjat gulna lite inte alls mkt men vill ha dom vitare. så tänkte testa
Nu har jag beställt easewhite för att kolla om det fungerar:) Återkommer om resultatet..
Jag använder crest whitestrips, de är super! Har köpt dem via kompisar som varit i USA men de finns säkert på tradera. Enkelt och billigt också