Inlägg från: Elsakling |Visa alla inlägg
  • Elsakling

Någon som gjort fungerande tandblekning hemma?

Tandblekning hemma fungerar toppen kan jag meddela. Jag har köpt blekgel 35% av en säljare på Tradera och sedan köpt boxningstandskydd på sportaffären som jag kokat i vatten och format till efter mina tänder. Betalade 119 kr för blekgelen och 50 kr/st för skenorna. Billigt och bra!!!

• Elsakling

Ska kanske tillägga att det kräver lite tålamod men jag fick synligt resultat redan efter 4-5 behandlingar. Lite lätta ilningar i tänderna som gick över på några dagar. Använd någon sensitive-tandkräm och skölj med stark flour under behandlingen.

• Elsakling

En fråga till er som använder Crest: Kommer blekningen åt ordentligt mellan tänderna? Gelen åker ju in mellan så att det blir vitt och fint även där men hur fungerar stripsen?

• Elsakling
    jomi skrev 2010-03-17 13:30:05 följande:
    Finns på Tradera är enda stället jag sett.... Man kan trycka till lite då och då så gelen borras in mellan tänderna om man säger så Det står att den ska sitta 30 min tror jag men jag har kört lite längre,perfekt när man sitter framför tv eller så på kvällen!
    Åh, det verkar ju onekligen smidigt. Ska nog beställa sådana med mina svärisar när de åker till USA. Jag är ju nöjd med blekningen jag gjort men det behövs ju lite undehåll när man dricker mkt kaffe
  • Elsakling

Hur är det med Crest och styrkor? Finns det olika styrkor på blekningen? Jag vill helst ha det starkaste som finns så att jag slipper använda dem så länge.

Svar på tråden Någon som gjort fungerande tandblekning hemma?