• Flamma

    Kalmarbebisar 2010

    Nu har ju nästan alla bebisarna tittat ut, därför tog jag mig friheten att döpa om tråden till Kalmarbebisar 2010.

    Låt snacket rulla vidare om både {#lang_emotions_gravid} och {#lang_emotions_baby}.

    Vill man så är det ju trevligt att locka andra till lite fika på stan eller kanske hemma hos någon. {#lang_emotions_coffee}{#lang_emotions_flower}


    ★ MELVIN -05 & MEYA -10★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-17 22:12
    Decembertjej - Vincent född 2/1 -10
    Peanut, Tina - Pojke född 27/1 -10
    Septemberängel - Vilmer född 4/2 -10
    Miasunset - Mio Nathaniel född 7/2 -10
    LängtanÄrErnom - Flicka född 10/2 -10
    AannaH, Anna - Elina född 13/2 -10
    Althea, Jeanette - Lilly född 20/2 -10
    Malinn84, Malin - Olivia född 21/2 -10
    3djegången. Anna - Flicka född 26/2 -10
    Älskis - Enéa född 3/3 -10
    Sedorika, Emelie - Winton född 6/3 -10
    Flamma, Sofia - Meya född 7/3 -10
    paola, Evelina - Antonia född 17/3 -10
    Lottaa, Charlotte - Alexander född 18/3 -10
    snurris, - Annie född 20/3 -10
    Fancyface Nadya - Troya född 1/4 2010
    Nannah, Hanna - Nova född 5/4-10
    Minname, Minna - Milly född 12/4 -10
    Mangesfru, Linda - Flicka född 13/4-10
    CamillaJ, Camilla - Tuva född 17/4 -10
    Tilda och Thomas, Mathilda 2:a barnet, 15/4 -10
  • Svar på tråden Kalmarbebisar 2010
  • CamillaJ

    God morgon!!
    Ja igår var inte Lotta innne mycket va?
    Kanske ligger där uppe?
    Mmm.. själv sitter jag och ha ont i huvudet och känner mej nästan småförkyld fick lite ont i halsen igår och Albin va lite förkyld i helgen .. men vi få se vart det bär åt.
    Ska iaf till Mvc kl 13,
    fundera på att ta cykeln om den inte sitter fast i cykelstället haha :)
    den ha stått där ett antal månader .. klara nog inte av att gå till norrliden idag .. skulle nog hela benet låsa sej.. illa!!

    15 dagar kvar..
    hm usch börja ju bli nervös,
    känner inte ens att FAN nu får bebis komma .. vill o vill !!!
    Nej jag känner shit nu är det nära, kommer säkert få gå över äh det gör inget den kommer vilket fall och shit ska vi ha ett barn? En bebis .. gud va blir det? Men herre gud det kommer göra så ont... äh lilla bebis vänta du ett tag till är så kallt ute nu :)


    * ISAK 050630 * ALBIN 061227 * Liten i Magen BF 100330 *
  • Lottaa

    Neeee.. ingen miniLotta här inte.. {#lang_emotions_frown}

    O jo, inne var jag väl, till å från, men inte så mkt.
    Molvärk och sammandragningar, så jag började städa här hemma. 
    Grejade äntligen i datarummet och fick iordning där, diskade och grejade, drog ut spisen och så.
    Fick litemera ont, duschade, det onda satt i.. men blev lixom inte mer än det.  

    Kände inte att jag hade något vettig att skriva..
    Känner mej som en riktig gnälltant. 
    Men man får gnälla lite va?

    Bara att inse att bm hade fel.
    Imorgon kommer jag kl. 14 till henne, som hon inte trodde.


  • CamillaJ
    Lottaa skrev 2010-03-15 10:16:07 följande:
    Neeee.. ingen miniLotta här inte.. O jo, inne var jag väl, till å från, men inte så mkt. Molvärk och sammandragningar, så jag började städa här hemma. Grejade äntligen i datarummet och fick iordning där, diskade och grejade, drog ut spisen och så.Fick litemera ont, duschade, det onda satt i.. men blev lixom inte mer än det.  Kände inte att jag hade något vettig att skriva.. Känner mej som en riktig gnälltant.  Men man får gnälla lite va? Bara att inse att bm hade fel. Imorgon kommer jag kl. 14 till henne, som hon inte trodde.
    Mmmmm.. vet hur tråkigt det är !! Hoppas bara att de inte ska dröja för länge..
    men visst är man less på att sådär.. och vill ju helst inte parat med ngn eller nåt sånt.. hoppas iaf imorgon blir sista gången du går dit ;)
    Jag hade en tid 14 dagar efter BF med Isak samma dag fick jag ju honom men då ville jag ju verkligen inte dit hahaha .. uscha !!!
    Håller tummarna på att bebis kommer innan veckans slut helst innan dagens ;)
    * ISAK 050630 * ALBIN 061227 * Liten i Magen BF 100330 *
  • Lottaa
    Camilla:
    Jaaa.. innan veckan är slut hoppas man ju på.
    Men börjar tänka typ.. Jaa.. den 29de, om jag går så länge, så blir det igångsättning iallafall.. 14 dagar dit, om det nu inte skulle bli något innan.

    O nej, man vill inte prata med någon, egentligen.
    För ringer man själv så ställs frågan. "har bebis kommit?" osv.
    Å de smsen man får börjar med just de orden.
    NEJ! FATTAR NI VÄL ATT JAG MEDDELAR!!!
    Fast det är sant.. Hur ska jag kunna meddela ex. mamma om jag inte ringer?

    Varit och handlat redan idag..
    Brukar inte göra det vid denna tiden.. eller ja, det va för ca 1½ timma sen.
    Tänkte jag skulle överraska sambon med nybakta frukostbullar till frukost.
    Så står man där på maxi, bland nybaka grejer o de luktar såååå gott! Så blev fikabröd med.
    I lördags köpte jag godis, en såndär "stjärnmix", nästa 1 kg godis i den. Sambon skulle inte ha, så tänkte att den räcker ett tag.. Jo tjena! Jag har väl ätit någon hand, resten har sambon smällt i sej, å han som "mår dåligt" för att han gått upp i vikt.
    Själv orkar jag inte bry mej för tillfället.
  • CamillaJ

    Hehehe uscha jag vet det är det som är det värsta jag vet när jag väntade Isak coh efter det gått typ 7 dagar över började många amen vafan nu får du snabba på och ha du inte fått än.. nu får du ju kämpa ut bebisen och typ fick det till mitt fel?! Det va lite jobbigt när det gick över till att -Nu får du.... bla bla bla
    hoppas inte det blir så nu. Folk fråga ju redan eller ja nu är det ju 2 veckor kvar till BF men dom vet så väl att jag gått över med dom andra 2 så varför inte nu?
    Nej då börja dom fan redan v 35 - 36 jaha snart är de på G då kanske? Kan komma närsom nu ju? Ja känner inget ännu?
    Nej men snälla ni det är flera veckor kvar och varför ska bebis ut tidigare än den är färdig typ.. hehe ja men men så är det

    Ja nu vet man ju att det är ett visst antar dagar du får gå över typ ju så, innan visste dom inte då gick dom till bebisen kom ... tur det inte är så nu haha :D


    * ISAK 050630 * ALBIN 061227 * Liten i Magen BF 100330 *
  • CamillaJ

    Lotta - du får inte be om hinnesvepning imorgon då när du ska till mvc ?
    Tänkte jag vet inte alls hur det funka men ha hört att dom kan göra det och se iaf .. om man ha gått över el ..?
    Jag vet inte men jag ska be om det om jag får gå över för mycket om jag ha en tid 1 vecka efter BF typ på mvc..


    * ISAK 050630 * ALBIN 061227 * Liten i Magen BF 100330 *
  • Lottaa
    Camilla:
    Kanske bara jag som fått för mej.. men måste man inte vara något öppen för att kunna göra det?
    Vet ju inte ens om tappen är mogen och mjuk.
    Bm bokade in mej på en "snabb koll" i morgon, så har 15 minuter på oss.
    Så ska ta urinsticka hemma, och sen är det bara blodtryck, mäta mage och lyssna hjärta som ska göras.
    Men nästa tid, som troligtvis blir innan helgen eller straxt efter, så ska jag fråga.
    Eller fråga kan jag ju göra ändå imorgon.. så får man väl se om hon känner att det finns tid, eller om man kan kolla det nästa gång.
    Men hinnsvepning kan ju få igång det.. men anna gick ju ett X antal dagar ändå...
    Önskar att denna molvärk kunde bli lite mera ajaj, och att någonting skulle kännas mer annorlunda än just bara molvärk.
    *suck*
    Haft 2 samtal idag.
    Bästa kompisen och mamsen.
    Men de frågade faktiskt inte om bebis, utan mer hur JAG mådde. Så det var bra samtal idag.
    Får väl se hur denna dag slutar.
  • CamillaJ

    Ja kanske man ska hm.. kunde jag ju frågat när jag var där !!
    Äh det var en snabbis in och sen ut igen idag på MVC ..
    Allt var bra nu ska vi se.. vikten tog vi inte och inte HB
    jag är trött men går inte på Järntabletter har inte gjort förutom i början typ köpte nya men dom kräktes jag av .. så äh hade inga förutom i början med killarna heller.
    Men iaf blodtrycket hade höjts men inget som störde..
    hjärtljudet var lågt 138-140 men bebis är så lugn nu ..
    huvudet nere pytte lite gick det att rucka det sa hon. Så det hade hänt saker sen sist vi såg iaf sa hon.. SF mått 36 hm.. 2 cm sen sist trodde de stod stilla såhär på slutet hm.. jaja.. hoppas iaf att bebis blir som killarna och inte över 4 kg men men iaf hon sa att bebis hade långa ben hehe.. ryggen på ena sidan sen benen eller fötterna stack ut nere på andra sidan typ så haha lång bebis :D
    Ja ick en tid den 29 mars .. och ja jag tror jag kommer då som jag sa till henne jag ha inte brottom .. jag är ju van så jag sikta in mej på aprilbebis iaf .. och det känns helt ok!

    Åh jag ha cyklat så jag knappt kan andas haha det va kämpigt men skönt :)

    Nu ska jag kolla klart på riskförlossningen sen göra vårullar och ris ....


    * ISAK 050630 * ALBIN 061227 * Liten i Magen BF 100330 *
  • Flamma
    Lotta: Jag städade i förrådet, lyfte tunga kartonger och så, sen åt jag Thaimat och sen satte värkarna igång Och dagen innan drack jag öl. Kanske det som satte fart på systemet? Lycka till!
    ★ MELVIN -05 & MEYA -10 ★
Svar på tråden Kalmarbebisar 2010