• snillis

Upprepade mf innan första barnet - hur kände ni inför syskonförsök?

Jag hade inte riktigt samma men jag hade ett X innan första barnet och efter det tog det nästan 1 år innan jag vart gravid igen. Sedan hade jag en jättejobbig graviditet eftersom jag drabbades av livmoderhalscancer under graviditeten.

Så när vi skulle skaffa barn 2 var jag jättenervös.
    Men det tog sig på första försöket och allt gick hur bra som helst.

Lycka till!

• snillis

Ja, det gick att operera. Jag koniserades två gånger under graviditeten och man fick bort allt.

Vi väntade inte speciellt länge. Blev gravid när sonen var 14 månader så det skiljer ganska exakt två år emellan dem. Trodde ju inte att det skulle gå så fort
    Ja, så här med facit i hand kom jag ju undan med blotta förskräckelsen.
    Men det är konstigt hur psyket funkar för då, under tiden, tänkte jag inte så mycket på det och höll mig väldigt lugn och saklig. Det är egentligen först nu som jag fattar vilken pärs det egentligen var, det jag gick igenom.
  • snillis

När jag blev gravid med andra barnet gjorde jag en kontroll tidigt för att upptäcka ev, utomkveds. Jag kan inte minnas att jag kände mig direkt orolig trots att den "dåliga" äggledaren fanns kvar (och det visade sig att det var på den sidan jag blev gravid även andra gången).

Jag är iofs en person som inte oroar mig speciellt mycket.
    Men nu behöver jag inte oroa mig mer för det blir inga fler barn här
Svar på tråden Upprepade mf innan första barnet - hur kände ni inför syskonförsök?