• ViceGuy

Ska handikappade ha rätt att köpa sex?

Diskussionen har säkert varit uppe förr, men blåser liv i den igen och lyssnar gärna på synpunkter.

Jag tycker att alla människor som vill ska få uppleva sex, då det är en stor och ganska viktig del i livet för de flesta människor.

Finns det kvinnor och män som skulle kunna tänka sig att ha sex med handikappade, även om det är mot betalning, så ser jag inga fel eller problem med det. Det ska inte finansieras statligt, utan privat.

• Svar på tråden Ska handikappade ha rätt att köpa sex?
  • Kan inte bli bättre än såhär

Svaret på frågan blir från mig, ja.

• Bonanza

Antingen tycker man att prostitution är ok, oavsett handikapp eller ej. Då svarar man självklart ja på frågan.

Eller så tycker man inte att prostitution är ok, och då spelar det ingen roll ifall någon är handikappad eller ej. Då svarar man självklart nej på frågan.

Jag har svårt att se någon som tycker att prositution generellt är fel skulle ändra åsikt och tycka att det är ok, bara för att efterblivna/fula/handikappade/ ska få ligga.
    Sex är ingen rättighet nämligen.

• prinsesstårtan

nej det tycker jag inte lagar ska vara för alla...

är emot särbehandlingar, de flesta funktionshindrade är dessutom själva måna om att bli behandlade som alla andra..
    och genom att godkänna det har man ju satt en stämpel på alla funtionshindrade att dt inte är någon som vill ha sex med dem.... dom måste batala.. schyst.....
    vad är nästa steg att alla som är "fula" också ska få den möjlighten?
  • Ulf Harrys Farsa

Just nu är det ju olagligt att köpa sex, så nej.
    Vi kan ju inte ha olika lagar för olika människor.
    Jag tycker också att alla skall ha rätt till ett sexliv, men då får man ändra lagen för alla isåfall, det är ju inte så att feta, fula, finniga datanerden Lars-Åke har det lättare att fixa sex än ryggmärgsskadade Bengt-Ove, eller?

Ska vissa handikappade få röka gräs för att kanske liva upp stämningen lite?

• ashera

Om man säger att "X ska ha rätt att köpa sex" blir ju konsekvensen att "Y måste sälja sex".
    Alltså säger jag nej. Ingen ska tvingas sälja, alltså har ingen heller "rätt" att köpa. Gäller även handikappade.

• Lena

Nej det tycker jag. Däremot bör de få kunna köpa sexhjälpmedel precis som andra hjälpmedel subvensionerat och personligt utprovat.

• Ulf Harrys Farsa

Sälja sex är fullt lagligt, så länge man skattar för inkomsten, annars kan man ju åka dit för skattebrott.

• ViceGuy
    ashera skrev 2010-03-10 11:16:20 följande:
    Om man säger att "X ska ha rätt att köpa sex" blir ju konsekvensen att "Y måste sälja sex". Alltså säger jag nej. Ingen ska tvingas sälja, alltså har ingen heller "rätt" att köpa. Gäller även handikappade.
    Vänd på det istället. "Om Y självmant vill sälja sex", så borde "X ha rätt att köpa sexet av Y".

Ingen har pratat om att tvingas in i något.
  • ashera
    ViceGuy skrev 2010-03-10 11:23:35 följande:
    Vänd på det istället. "Om Y självmant vill sälja sex", så borde "X ha rätt att köpa sexet av Y". Ingen har pratat om att tvingas in i något.
    Men Y har fortfarande valmöjligheten och kan alltså säga nej till X, vilket gör att X INTE har rätt till det ändå. Att ha rätt till och få är inte samma sak, anser jag. Ingen har rättighet till någon annans kropp. Y kan säga att X  får, men kan ändra sig när som helst. Och då kan inte X säga att "h*n har rätt till det."
  • babbelina

Visst har handikappade rätt till ett sexliv, MEN det betyder inte att de ska få "rätt att köpa sex", finns massor av handikappade som har ett sexliv utan att betala och då menar jag ett sexliv tillsammans med andra och inte bara med sig själv, och det finns massor av "icke handikappade" som inte har ett sexliv av olika anledningar.
    Samma rättigheter och skyldigheter gäller alla.
    Eller så kanske Anders 37, oskuld pga att han är blyg och inte kan prata med kvinnor/män också ska få köpa sex och Agnes 86,  gammal och kåt men gubbarna på hemmet vill inte ha henne ska hon också få köpa sex??

Svar på tråden Ska handikappade ha rätt att köpa sex?