Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen
    artax skrev 2010-03-10 14:19:35 följande:
    Jag tycker oxå det!!!!!!!!!!! Jag har själv en liten ängel och jag mår illa när folk döper sina barn till ängla/engla stavning spelar mig ingen roll.. det är ganska vidirgt tycker jag! Samma med Liv, ska man döpa ett barn som kanske föds dött till död då kakse? :S
    "Tur" att bara inte jag tycker så som du..

Dock vill jag ha inte så vanliga namn till våra barn.. Nemiel till killen.. å Nellie, Nikita eller Nikki - Lee till tjejen.. hihi...
  • Fru O Mamma Kokkonen
    artax skrev 2010-03-10 14:26:49 följande:
    Kul! Nikita var min favvo film när jag var yngre och då sa jag alltid att får jag en dotter ska hon heta "Bimbo Zelda Niktia" Nikita tycker jag fortfarande om men jag skulle inte valt det, gällande bimbo och Zelda kan jag bara yrka på tillfällig sinnesförvirring och vara glad att jag inte blev på tjocken när jag var 14! HAHAHAHA
    Zelda är/var gubben inne på ett tag, men tänker INTE ta upp den diskussionen med han igen hoppas han glömt det.. haha.. Bimbo.. jag då.. Belladonna? Det var bara för typ ett år sedan, gubben tyckte namnet var.. ursäkta.. horigt.. :)
  • Fru O Mamma Kokkonen
    artax skrev 2010-03-10 14:34:37 följande:
    Hahahaha! Jo men det är ju jätte slampigt! men ganska typiskt då att jag gillade det när jag var 13-14 år (inte för att jag var slampig utan bara en 14-tis!!) jag gillade Bimbo i 3kronor du vet! ;) sen fastnade jag för det namnet.. Zelda ja.. haha... hade jag bott i Usa så hade jag tyckt det var ok men inte i Sverige! ;) nu gör vi en hittepå namnförslaglista till syskon till Zelda.. haha Zelda&mario Zelda&Luigi Zelda&Asssains Creed Zelda&Worldcraft HAHAHA
    Förstår det var från 3kronor =D haha...
    Är du Zeldafantast med? Haha..

Nyoto är väl fint eller Nakamura.. ;)

Kanske döper ungarna till Bella o Edward =)
  • Fru O Mamma Kokkonen
    artax skrev 2010-03-10 14:49:53 följande:
    Hahaha!! ja men varför inte? Men jag är lite off och vill ju att det ska vara bella&jacob för jag tycker jacob är så grymt snygg!! (kanske för att han är svinlik min gubbe!;) ) Jag gillar Zelda, men jag gillade ju donkeykong oxå, vad kan man göra med det tror du? ;) Nakamura, hahaha! Nej tack! jag avskyr heroes! men jag gillar gituarhero, kanske bara helt enkelt ta och döpa barnet till följande: Zelda Playstation Åttabitars, men sen måste vi stava lite finurligt (läs kryptiskt) oxå.. hmm.. Zeheldah Playhztachion OttaBitharz Vad tror du om det?
    Haha.. låter som du å gubben är lika mkt spelfreak båda två =D Haha...
    Jacob ÄR jääääkligt snygg.. känner mig lite.. hm.. pervers.. han är ju "bara" 18 eller fyllde det ju relativt nyss med..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Emeli skrev 2010-08-16 00:05:01 följande:
    Enligt de svenska reglerna för stavning och uttal ska C framför hård vokal uttalas K, och C framför mjuk vokal uttalas som S. Om man avviker från dessa regler visar man att man har luckor i sin bildning, och det är kanske inte så kul.

Hårda vokaler: a, o, u, å
    Mjuka vokaler: e, i, y, ä, ö
    {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?