Inlägg från: linas fina |Visa alla inlägg
  • linas fina

Varför får barn konstiga namn?

Konstigt handlar väl om att man inte är van namnet. Själv gillar jag ovanliga namn. Med det inte sagt att jag gillar namn som Tindra och Nova, för det är namn som är väldigt vanliga i min generation. 

• linas fina

!00 gånger hellre ett "konstigt" namn än ännu fler Wilmor, Williamar, Englor, Sagor m.m.
    Förlåt med det är så trist. 

• linas fina
    kameleont skrev 2010-06-15 20:18:14 följande:
    När jag arbetade i baren en gång så var det en medelåders som lämnade visa för kvällen, han heter Peter i förnamn och Niklas som andra haha... ja garva
    Hade varit ännu lustigare om han hette Petter.
  • linas fina
    Ferrari72 skrev 2010-06-16 21:57:31 följande:
    Mina barn har namn som inte så många bär. Anledningen till det är att jag vill att dom ska sticka ut lite med just sina namn. Men dom namnen du skriver är ju lite väl skumma. Jag tror ju knappast nån namnger sitt barn till Petter- Niklas.....Ninja däremot är häftigt. Jag skulle ALDRIG ge mina barn namn som tex Alva, Leon, William, Malva som precis ALLA andra heter. Jag blir sååååå uttråkad av sånt. Mina döttrar är dom coolaste människorna jag någonsin träffat och dom ska ha speciella namn, skräddarsydda för just dom. Själv har jag också ett inte alltför vanligt namn. Varför vara tråkig och vara som alla andra??
    Håller med!
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?