Inlägg från: lindamartina |Visa alla inlägg
  • lindamartina

Varför får barn konstiga namn?

Ja har stött på en hel del konstiga namn på barn. Tycker att Neo låter hur knäppt som helst. Hörde en på ett varuhus ropa "Neo, var är du.. kom nu Neo.. " de va så jag skrattade till.. men jag tycker även att Tindra, Nova, Ängla, Skira är namn som låter lite konstiga och Eddi-Lee också..

Nån som delar min uppfattning..

• lindamartina
    Snåjtis skrev 2010-03-11 17:11:46 följande:
    Fint med ovanliga namn, tycker snarare tvärtom att de som tar vanliga namn är skit tråkiga. Men det är min åsikt.Mina barn heter Havannah och Ofelia.
    Ovanliga namn kan vara fina också men det måste finnas gränser. Havannah tycker jag är ett fint namn som din dotter är döpt till.
  • lindamartina
    Lady Dahmer skrev 2010-03-11 20:59:52 följande:
    tja.... de namn som jag tänkt på till Ninjas kommande syskon skulle kunna bli Sol, Tamlin, Tili, Raja, Fideli, Ami eller varför inte Noa? Gamla och fina namn. Det är så urbota fånigt att man hakar upp sig på namn som avviker från normen. Sure om namnen är helknasiga, (typ Tingeling) men så jävla annorlunda är inte de namn som räknats upp i den här tråden. Det är fan mer sällsynt att heta Malin eller Helena som treåring idag.
    Jag känner 2 stycken Malin som är under 3 år och har läst i tidningen för lite sen att det fanns ytterligare en som hette det, så Malin vill jag inte påstå är ovanligt att döpa barn till idag. Malin är för övrigt ett fint namn.
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?