Inlägg från: Ljugmigunderbar |Visa alla inlägg
  • Ljugmigunderbar

Varför får barn konstiga namn?

Sol är ett gammalt nordiskt namn som härstammar ifrån samma tidsålder som Ulv ( Ulf) Stig, sten etc. Dock har namnet "dött" ut lite. Men det är egentligen inte konstigare än att döpa sin son till Ulf, och det är det ingen som klagar på`?

• Ljugmigunderbar
    Visste du förresten att många av våra vanliga namn har rentav hiskeliga betydelser på andra språk...
    Ann betyder väl bajs har jag för mig, Neo betyder kista eller födelsemärke, Fanny betyder stjärt, Annika har något med knulla att göra, det svenska uttalet på Simon låter rätt likt det engelska ordet för sperma, Peder betyder bög och listan kan göras myclet mycket längre om man bara tar sig tid att googla lite.

NEO betyder NY inte kista eller födelsedagsmärke?!
    Annika betyder ungefär "lilla Anna".
    Fanny betyder ungefär  "fransk flicka."
    Ann, ett kvinnonamn som är en engelsk form av det ursprungligen hebreiska namnet Anna, egentligen Channa som betyder nåd.

Hur bra koll har du egentligen Pormoicheia  ??
  • Ljugmigunderbar
    tag tycker inte dte är något fel på nåra namn förutom om man heter sol måne M.M  det är ju inga namn det är ju saker .. i min släkt har vi namn som Embla, Freja, Attila, Holly,namn som kommer på tal hos kvinnorna som är gravida i min familj är tex Idun ochmelker själv så vill jag att mina barn ska heta Teja och Tensina

vill också på peka att det finns inga barn i vår familj som inte är ovanliga skulle väl vara Freja då kanske

Förr i tiden döpte man barn efter saker runt omkring en.
    Sol är samma sak som Ulv( Ulf ) Stig, Sten, Björn etc.
    De gamla namnen ser du säkert som namn istället för "saker" 
    Så sluta upp och vara så fördomsfull och tänkt efter istället!
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?