Michisen skrev 2010-03-11 13:22:22 följande:
Nu blir jag väldigt fascinerad. Hur vet du att det är så att de som vill ge sina barn exempelvis namnet Ninja faktiskt inte gillar namnet i sig utan bara vill vara så udda som möjligt?Jag kan villigt erkänna att du måste vara en bättre människa än mig, för jag tror nog att man verkligen måste älska namnet Månstråle för att orka stå och ropa det ut på gården när det är dags för middag.Som sagt - det är inte namnen i sig som är konstiga, det är hur pass trångsynt man är som människa som avgör hur konstigt man tycker att ett namn är.
nej av alla riktiga namn som finns i så mång olika former så är det inget annat en att man måste vara udda o stå ut som gör att man väljer månstråle eller äpple eller ninja till sina barn.
men det är mkt mkt enklare o det förstår jag att sitta o slänga ur sig ord som trångsynt en att inse att det faktiskt är så.
det du inte ser är att jag lägger ingen värdering i att man vill vara udda men faktum är väljer man ett sådant namn TS säger så vill man vara udda, annorlunda, stå ut, märkas, synas osv