Inlägg från: Diablo |Visa alla inlägg
  • Diablo

Varför får barn konstiga namn?

Min dotter heter Tingeling! Jag tror inte att man blir mobbad enbart för sitt namn! Vi tycker namnet passar till henne, vårt andra barn heter Ängla tyvärr passar det inte men vi tycker inte vi kan ändra det till Diablo Tycker man inte om sitt namn när man växer upp kan man ju ändra det, en petitess!

• Diablo
    Pormoicheia skrev 2010-03-12 12:16:52 följande:
    Men alla gör det ju, eller ja, tillräckligt mågna iaf. Så det är ju inte udda att välja ett udda namn. Det är snarare rätt vanligt idag.Så frågan är ju vilka som egentligen vill stiicka ut, de som väljer udda och moderna namn (som de flesta) eller de som väljer gamla "vanliga" namn som Maria, Sara, Leif, Urban o.s.v.Sen förstår jag inte riktigt vad som skulle vara så farligt med att synas.Men det är väl jantelagsSverige som ligger till grund för det kan jag tänka mig.Visst skulle det vara enkelt att ha 1000 namn av vardera "känstillhörighet" samt några könsneutrala namn att välja mellan och sen förbjuda alla andra påhitt för att itne riskera att barnen mobbas. Men är det då inte bättre att vi, som föräldrar, tar ansvar för att lära våra barn skillnaden mellan rätt och fel istället?
    Tuché ))
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?