Inlägg från: PetraA88 |Visa alla inlägg
  • PetraA88

Varför får barn konstiga namn?

Ljugmigunderbar skrev 2010-03-11 19:02:10 följande:
    tag tycker inte dte är något fel på nåra namn förutom om man heter sol måne M.M  det är ju inga namn det är ju saker .. i min släkt har vi namn som Embla, Freja, Attila, Holly,namn som kommer på tal hos kvinnorna som är gravida i min familj är tex Idun ochmelker själv så vill jag att mina barn ska heta Teja och Tensinavill också på peka att det finns inga barn i vår familj som inte är ovanliga skulle väl vara Freja då kanske Förr i tiden döpte man barn efter saker runt omkring en. Sol är samma sak som Ulv( Ulf ) Stig, Sten, Björn etc. De gamla namnen ser du säkert som namn istället för "saker"  Så sluta upp och vara så fördomsfull och tänkt efter istället!
    Håller med!
    Ovanliga namn ={#lang_emotions_laughing}
  • PetraA88

Låt alla föräldrar döpa/ namnge sina barn till vad dom vill. Det är väl inte nån utav oss som har med det att göra!? ELLER.. Alla tycker/ tänker olika, vilket gör oss alla Speciella oavsett namn. Jag gav min son ett ovanligt namn för att jag anser att han är det bästa som finns i hela världen, vilket alla föräldrar tycker om sina barn och därför ville jag även ge han ett ovanligt namn vilket gör honom extra speciell eftersom att det ligger lite extra tanke och massor med kärlek i det namnet. Nu menar jag absolut inte att bara för att man ger sina barn ett vanligt namn så ligger det mindre kärlek i det, Absolut inte. Så sluta haka upp er på vad ALLA andras barn heter. Ni kan ändå inte göra något åt saken. Tycker bara att detta håller på att spåra ur, vissa tycker ju om att vara lite drama queens.
    Jag kan också tycka att vissa namn är lite för mycket men det är inte min ensak!
    Tack och hej tolka detta hur ni vill.
    Tjingeling!

• PetraA88
    minci81 skrev 2010-03-12 11:37:25 följande:
    Ja verkligen föräldrarna borde tänka på att namn valet kan påverka barnet i framtiden när det gäller mobbning och andra konstigheter. Jag tycker att lite mer ansvar ska föräldrarna ta inte bara tycka att det är skoj att barnet ska heta si och så.
    Så du påstår att vi är mindre ansvarsfulla för att våra barn har ovanligare namn!?
    Haha jag skrattar rått.
    Vi är inte mindre ansvarsfulla eller dåligare föräldrar för det :S.
    Tänk på vad du skriver för du kan misstolkas rejält.
    Värsta man kan säga! Uscha.
    Bäst jag slutar skriva nu innan grodorna hoppar fram!
  • PetraA88

Vi ska inte ens behöva förklara oss varför vi valde de namn vi gjorde. Våra barn, våra beslut. Så vad i hela friden är era problem?

• PetraA88
    Jojjo841212 skrev 2010-03-12 13:36:38 följande:
    hahahahah Petter-Niklas?? Allvarligt, det e faktiskt lite elakt att döpa sin son till det. Kan man inte hellre välja ett av de namnen i så fall? Petter ELLER Niklas... :)Kollade någon lista på namn och namn som jag blev lite förundrad över var: Jabba, Korvas, Jumbo...Liksom, Korvas?? Hahaha.
    Haha jag kalar min kompis korvas
  • PetraA88
    Themis skrev 2010-03-12 22:26:32 följande:
    Tja, som biolog insyltad i medicinbranschen kan man ju komma på lite nytt:CaliciaCiliaHerperionColinaThoraxesPerineaAxillaRotaParvoetc
    Calicia, Calici uscha massa jobbiga jobb minnen {#lang_emotions_yell}
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?