Inlägg från: MansonDust |Visa alla inlägg
  • MansonDust

Varför får barn konstiga namn?

Jag förstår inte varför Axel är okey men inte Sol ? Hur kan Björn men inte Varg vara "normalt" ? Varför är det okey att heta Stig men inte Månstråle ? Vem bestämmer det ?

Man ger barnet det namn som man tycker är vackert & som passar barnet. Jag personligen tycker inte att vanligare namn är så fina & det skulle inte kännas bra att ge mina barn namn som t.ex Emma eller Petter. Det ska ju kännas RÄTT, eller hur ? Precis som att andra kanske inte alls skulle vilja ha namnet Ninja på sitt barn, för att det känns FEL. Right ?

Sluta kritisera andra namnval. Tro mig, man ger barnet det namn som man tycker är fint & rätt. Varför ifrågasätta ?

♥ Fick äran att bli mamma 2002, 2006 & 2008 ♥ Två döttrar & en son ♥
  • MansonDust
    suomynonA skrev 2010-04-09 15:15:59 följande:
    Fast Ninja är inte ett nykommet namn utan har funnits länge. Fanns redan på 70-80-talet.
    Precis. Sol är också ett gammalt svenskt namn.
  • MansonDust
    cs68 skrev 2010-04-09 15:14:21 följande:
    För att föräldrarna som de själva säger uppenbarligen har så tråkiga namn så att de måste "ge utlopp" för det och döpa sina stackars barn till namn som knappt kan uttalas eller bara för att det ska låta häftigt...

Ninja?? Ninja Svensson?!?
    Diezel?? Diezel Karlsson?!?
    Pripps?? Pripps Johansson?!?
    Invitra??? Med all respekt för läkemedelskonsten och glädjen över provrörsbarn men vem vill heta "i glas"?!?
    Vem vill heta Kristian om den blir ateist ?
    Vem vill heta Lillemor & kanske är steril ?
  • MansonDust
    Lady Dahmer skrev 2010-03-12 22:26:02 följande:
    haha.

jag har inte mött en enda negativ reaktion på namnet, så jag fattar inte varför vissa på fl tror att det skulle skapa obehag för barnet. Och då har ninjan mött en hel del gamla människor. Eller så är det bara så att vi i stockholm är lite mer... eh.... "öppna".
    Samma här. Ingen har sagt något negativt om min Ninja på 4 år heller. Hon ÄR Ninja helt enkelt. Ingen har sagt något om min Star eller min Seven heller. Har bara fått höra att det är väldigt fina namn.
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?