Inlägg från: Johans Pillerill |Visa alla inlägg
  • Johans Pillerill

Udda fasor!

Jag är inte ett dugg orolig för smärtan och själva förlossningen... Jag är livrädd för det faktum att de flesta man ser föda på tv o så har en droppnål i handen!

Min fråga är om man MÅSTE ha den där? Kan man inte slippa kvarsittande nålar? Sist jag hade droppnål så vågade jag inte röra mig där för jag har fått för mig att den ska slita upp hela venen... (nej, jag är inte dum, jag vet att det inte händer..). Rädd att denna lilla sak ska störa mig under förlossningen... Vill kunna lägga all fokusering på min stora uppgift.

• Svar på tråden Udda fasor!
  • Johans Pillerill

Tack för era svar :) Nu känns det lite lugnare... Svårt att ha en "bättre" källa än TV och internet när man väntar sitt första barn tyvärr... Speciellt ang en sån här sak som känns så otroligt dum att ta upp med BM.

• Johans Pillerill
    mammaNena skrev 2010-03-16 12:19:46 följande:
    tycker du att den frågan va dum, då känner jag mig skit dum Min värsta skräck, eller inte värsta kanske, men en väldig jobbig tanke! är att ännu en gång föda med orakde ben blev inlagd på sjukan innan min första kom och hade ingen möjlighet att raka benen (och jag är inte så petig med detta annars) så det va att föda barn med mycket stubbiga ben och detta är något som stör mig otroligt mycket! så denna gången är det välrakat hela tiden, man vet ju aldrig när det e dax Droppnål kommer jag tyvärr att få denna gången, men hade inte det på första.. Så droppnål VS. rakade ben. vems fråga är dummast!?!
    Haha... jag har faktiskt tänkt på det också!

Plus håret strax ovanför utgången... om man ska ta bort eller spara lite... har en grymt pinsam tatuering där sen "de vilda dumma ungdomsdagar" - en stor, grön dödskalle... Det är min nästa noja - Raka eller dölja! Det är mitt nästa dilemma!
  • Johans Pillerill
    mammaNena skrev 2010-03-16 12:27:29 följande:
    ha ha. jag hade gärna rakat lite. men han ligger så långt ner så det finns inte en möjlighet att jag skulle klara det. han ligger liksom där man böjer kroppen, så jag har inte kunnat böja mig speciellt långt fram på ganska länge.. och sätta mannen på det.. nej tack! grön döskalle, hi hi..
    Åh, jag tvingar min man att lösa det om det krisar :P Skulle det råka blöda lite har man då all anledning att skrika som en stucken gris och ge honom lite skuldkänslor, som i sin tur kanske kan leda till att han anstränger sig lite hårdare i andra uppgifter man ger honom den dagen... Kanske kan han köra iväg och köpa en påse godis som tröst!? ;D

Ja... Den är jättegrön, har sneda tänder och vingar. Hysteriskt ful faktiskt. Min man skrattade så han grät första gången han såg den... Erotik på hög nivå minsann!
Svar på tråden Udda fasor!