• Birgitta2

Min man slänger min post!

Det är ju faktiskt brottsligt att öppna annans post - även om det är makans post. Själv hade jag blivit vansinnig. Jag öppnar inte min dotters post ens - om hon inte speciellt bett mig.

• Birgitta2

Se till att du vet exakt vilken post du väntar (de flesta räkningar man får vet man ju om). Fattas någon i slutet av månaden så vet du vem som ligger bakom. Min dotter råkade lägga två kuvert med räkningar förra månaden i en liten hög med grejer som tillhörde henne. Jag märkte direkt att dom fattats men trodde de kommit bort med posten så jag fick fixa ocr-nummer och summor på annat sätt - räkningarna blev betalda. Men alla har ju inte sån koll. Men - häromdagen kröp de fram minsann. Dock oöppnade. Och då betalda.

• Birgitta2
    kimsi skrev 2010-03-10 15:18:23 följande:
    Ehh har du glömt några bokstäver eller något ord där på slutet eller menar du det som står, att det här skulle vara typiskt män? Vet att kvinnor också som tjabblar till ekonomin och öppnar partnerns post, så det ligger knappast i könet om man är en oansvarig idiot.
    He he - nä, det där är nog mer typiskt vissa kvinnor är jag rädd  *hukar mig för slag*
  • Birgitta2
    Anonym (paff) skrev 2010-03-10 15:33:00 följande:
    Jag kände igen räkningen och vet var den kommer ifrån.. Jag har kolla på vilka räkningar jag väntas få.. köper aldrig ngt på avbetalning. premurerar heller ALDRIG  på ngt! Har mobil räkningen på autogiro och även ett litet lån som jag också satt på autogiro... Är jätte rädd för att sätta mig i en sits där jag kanske inte skulle kunna betala en räkning..
    Du är så noga, och så går din drummel till karl och läser och slänger din post! Helt otroligt. Det är nog dags att ta honom i örat, gå igenom hans bankkonto och transaktioner och även dina egna. Helt otroligt.
  • Birgitta2
    kimsi skrev 2010-03-10 15:38:49 följande:
    Ja min poäng var bara att könet avgör väl knappast om någon är kapabel att gömma räkningar för sin partner som jag tolkade att Trasdockan skrev
    Förstår det
  • Birgitta2
    Anonym (paff) skrev 2010-03-10 15:49:28 följande:
    Trodde han verkligen att jag var så dum att jag aldrig skulle märka ngt??Nu mera kommer jag ha sten koll på allt.. Kommer tom åka hem på min lunch för att hämta posten!!
    Men hur skall du kunna bo ihop med honom om du inte litar på honom? Det här verkar ju inte klokt. Inte skall du behöva kolla posten på lunchen?
Svar på tråden Min man slänger min post!