• Reglementet

Abort

Ni som anser att livet startar när ägget befruktats, vet du vilka preventivmedel du kan använda? Jag har sett många som inte verkar ha någon som helst koll, och fördömer abort, men ändå använder preventivmedel som förhindrar att befruktade ägg kan fästa.

Vet du vad du kan använda?

• Svar på tråden Abort
  • artax

Åhh.. spännade topic! berätta för mig vilka preventivmedel det är? Allvarligt alltså, låter som jag är ironisk men jag är seriös.

• Reglementet

Jennie är insatt:)

Där borde väl ändå p-dator och liknande metoder ingå också.

Sterilisering med.

• Jennie med ie
    Reglementet skrev 2010-03-10 16:22:10 följande:
    Jennie är insatt:)Där borde väl ändå p-dator och liknande metoder ingå också. Sterilisering med.
    Ja p-dator funkar i teorin också, i praktiken är jag skeptisk till dess säkerhet men det är en annan femma

Själv är jag skyddad upp till tänderna, har sex med en steriliserad man och saknar själv livmoder. Där ni kan man tala om safe sex .-)
  • Reglementet

Många verkar ha noll koll på det där. När man läser hur de dundrar på, men ändå använder preventivmedel de inte borde använda.

• Jennie med ie
    Reglementet skrev 2010-03-10 19:22:05 följande:
    Många verkar ha noll koll på det där. När man läser hur de dundrar på, men ändå använder preventivmedel de inte borde använda.
    Jag antar att man, precis som jag gjorde när jag var typ 16 och började med p-piller, sväljer BMs ord om att man absolut inte kan ha ÄL när man äter dem. Men när jag senare fick anledning att ifrågasätta mitt egna ställningstagande typ så kollade jag ju upp saken vidare och fick lära mig annat...
  • Pimpinellan

Jag har aldrig använt p-medel och kommer aldrig behöva det heller,men om jag hade behövt så vet jag vilka som är tillåtna,d.v.s vilka som inte är aborterande.

• Reglementet

Tja, vad jag kan förstå så vet de flesta abortmotståndare vad de kan använda för preventivmedel.

Svar på tråden Abort