• LiHaMa87

Babyskydd från ULLARED. Bra eller dåliga? någon som vet?

Någon som vet något om babyskydd och barnmatstolar från ullared? Hur är kvaliteten? någon som köpt dessa saker där? alla tankar om detta är välkomna då jag ska dit om några dagar. Skriv skriv skriv{#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Babyskydd från ULLARED. Bra eller dåliga? någon som vet?
  • hella23

Vi köpte ett när vi var där sist men har ej använt det än utan bara provat den i bilen . Men det verkar helt okej och passade bra med bältet i bilen. Mycket prisvärt tyckte vi iaf då vi gav 380 kr för det.

• LiHaMa87

det verkar ju toppen! är det något som finns "hela" tiden. man vet ju aldrig vad som finns på ullared men en del saker är ju "stående inslag". någon mer som vet något om detta? snälla hjälp mig. Någon som vet något om barnmatstolen?!

• hella23

Vet faktiskt inte om dom finns hela tiden. En kompis till mig var nere ganska nyligen och då hade dom varken bilbarnstolar eller vagnar alls men nu vet jag inte alls hur det är.

• emme 86

Babyskyddet är godkännt och finns som stående vara inne på Gekås, det finns alltid.
    Barnmatstolen, vilken av dom menar du?
    Det finns en kopia av Tripptrapp och en annan i plast med tillhörande bord som är rikigt fin.

• emme 86
    hella23 skrev 2010-03-10 20:17:55 följande:
    Vet faktiskt inte om dom finns hela tiden. En kompis till mig var nere ganska nyligen och då hade dom varken bilbarnstolar eller vagnar alls men nu vet jag inte alls hur det är.
    Dom håller på o gör om så varorna står inte rikigt där dom stått innan.
    Bilbarnstolar och vagnar finns alltid, har aldrig vart med om att det inte finns o jag är där ofta då jag bor knappt 3mil ifrån.
  • hella23
    emme 86 skrev 2010-03-10 20:20:43 följande:
    Dom håller på o gör om så varorna står inte rikigt där dom stått innan.Bilbarnstolar och vagnar finns alltid, har aldrig vart med om att det inte finns o jag är där ofta då jag bor knappt 3mil ifrån.
    Okej för när kompisen var nere så hade dom tagit bort "lilla rummet" där vagnarna och det fanns tidigare och hade inga vagnar eller något ute då men det kanske var pga att dom gjorde om.

Vi har handlat massor till våran kommande vilde och det är helt klart pengarna iaf.
    Avis jag blir på dig som bara bor 3 mil ifrån.
  • emme 86
    hella23 skrev 2010-03-10 20:30:59 följande:
    Okej för när kompisen var nere så hade dom tagit bort "lilla rummet" där vagnarna och det fanns tidigare och hade inga vagnar eller något ute då men det kanske var pga att dom gjorde om.Vi har handlat massor till våran kommande vilde och det är helt klart pengarna iaf.Avis jag blir på dig som bara bor 3 mil ifrån.
    Ja "lilla rummet" tog dom bort för några månader sedan, barnvagnar och bilbarnstolar står i utkanten av babyavdelningen nu mot underkläder/stora kläder och har gjort det ett bra tag.
    Men det finns iaf som stående varor så ni vet.
  • LiHaMa87

tänkte mest på den som liknar tripp trapp stolarna. finns dom mest hela tiden. verkar dom bra? mm. Tack tjejer för era svar.{#lang_emotions_smile}

• Michan26

Hej
    Jag har två sådana matstolar, dom är toppen. Har haft dom i 4 resp 3 år, lika fina fortfarande.
    Nackdelen är väl till skillnad mot tripptrapp vågar inte jag som vuxen sätta mig på stolen, men de är ju å andra sidan till barnen.

• cicci85

Jag skulle inte köpa ett sånt babyskydd. Vill ha 5-punktsbälte och rejäla sidoskydd samt bas till. Att det är extremtestat är välkänt är mycket viktigt. Man får vad man betalar för, en bilbarnstol ska rädda mitt barns liv vid en olycka...

• Toppen9

Kan vara värt att kolla in säkerhetstesterna som har utförts på babyskydd istället för att gå på priset?
    Jag menar hellre att barnet överlever en krock än att babyskyddet var billigt att inhandla.

• LiHaMa87

naturligtvis är det säkerheten som är viktigast! det är inte priset som är det viktiga i frågan... var mest intresserad av information om det eftersom jag inte visste vad det var för typ av babyskydd. som ni kan se i mitt inlägg är min fråga "hur är kvaliteten" priset för mig är ointressant. jag tror det är en självklarget för alla föräldrar att säkerhet kommer först!

• cicci85
    LiHaMa87 skrev 2010-03-13 17:33:33 följande:
     jag tror det är en självklarget för alla föräldrar att säkerhet kommer först!
    Tyvärr så är det inte så.
Svar på tråden Babyskydd från ULLARED. Bra eller dåliga? någon som vet?