• xerxa

Yrla?!

jag är nu i v32+1 o jag o min sambo har sååå svårt för att komma på nå namn. känns inte alls bra. problemet är ju dessutom att vi inte vet om det är en pojke eller flicka.
    men vad säger ni om Yrla?! är det för ovanligt.. eller kommer alla bara att tänka på "ebba o didrik"?!
    vill inte ha alltför vanliga namn.. men inte heller så ovanliga att barnet blir retat :(
    hjälp mig snälla

• Svar på tråden Yrla?!
  • dexterswife

Jag gillar det verkligen! Det skulle jag också kunna tänka mig!

• Lina 2

Yrla virvla virvelflicka...definitivt Ebba och Didrik, men namnet är ju underbart så det spelar väl ingen roll.

• xerxa

tack för era svar
    Yrla är nämligen det enda flicknamn som vi båda verkligen gillar
    o att hitta något som vi båda gillar - det är INTE lätt

men har ni nå bra förslag på om det blir en pojke då?!
    de vi har funderat över är:
    william
    lucas
    simon
    anton
    viggo
    casper

• ebben

Lustigt med namn....Har en bulldog som heter Ebba,hennes halvbror heter Didrik!!

• citronella

Jag är inte helt förtjust i Yrla, gillar Ylva bättre. Viggo är helbra!

• sarabus

Ebba och Didrik kommer ju antagligen inte att vara ett barnprogram som våra barn kommer att titta på ändå, så barnen kommer nog inte förknippa det med dem.
    Jag tycker absolut att det är jättefint! Men visst är det svårt med pojknamn!! Vi har bara kommit på en massa fina flicknamn och nästan inga pojknamn...
    Jag tycker att William är jättefint, Anton också.
    annars kanske:
    Adrian eller Aaron, de tycker jag är fina. Min lillebror vill döpa sitt barn till Louie om han får en pojke ngn gång det tycker jag är fint.

• April 76

Jättefint namn och absolut inget jag tror det finns risk att bli retad för. Kör på det!

• Skruttet

Yrla och Yrsa är jättefina namn tycker jag!

• Mymlisen

Tycker Yrla låter jättefint, William och Anton är också jättefina =)

• Lilla Pilla

Jag gillar Yrla har själv haft det i tankarna men vet att min sambo inte kommer godkänna det för att det är lite udda, men jag tycker det är vackert!!

• Kippa

Yrla är jättefint! Visst är det Ebba och Didrik men får man ett aniskte på en annan med samma namn så finns inte tankar kring serien kvar. Min kompis son heter Didrik, och inte tänker jag på Ebba och Didrik när man pratar med/om honom...

Dessutom kommer nog inte våra barn som föds nu ha någon större koll på vilka Ebba och Didrik va.. Bara vi föräldrar som tänker på det..

• Kippa

GRATTIS! Hon fick ett mycket fint namn! Hoppas allt går bra med bebben.. Kram Kram

• Emsally

Yrla e fint.. likaså Yra..=)

Svar på tråden Yrla?!