• Bettyblomma

Väldigt öm fläck på magen, vecka 37..

Hej!

Har en så otroligt öm fläck på övre delen av magen, vill absolut inte komma åt den och helst inte ha något klädesplagg som trycker mot magen, det gör även ont när jag vrider överkroppen och vissa andra rörelser...
    Vad kan det vara? Tycker inte att bebisen har sparkat extra mycket just där. Känns konstigt eftersom att det gör så väldigt ont.
    Skriv gärna om ni haft liknande eller vet vad det kan vara...
    Är i vecka 37 (36+3).

• Svar på tråden Väldigt öm fläck på magen, vecka 37..
  • svischan

När jag var gravid förra gången, för fem år sedan, upplevde jag samma sak. För mig var det efter en hostperiod som det uppstod. Jag tyckte det kändes som om en muskel brustit, eller iaf snudd på. Det kan nog hända överlag när magen är så uttänjd som den är då. Jag upplevde det inte som något farligt, bara plågsamt.

• carola1977

Har fått ont nu i v 28 på en fläck snett under höger bröst. Hade ont på precis samma ställe med dottern och det satt i ett tag efter förlossningen. Det är en lite svidande smärta och det är värst på kvällen. Jag tror att det är något organ som är i kläm helt enkelt och jag tror inte det är farligt. Bebis har aldrig sparkat där men rumpan ligger och trycker på där hela tiden. Det är bara att stå ut...

• SilverEmma

Jag har samma sak, både i förra graviditeten & denna. Enligt min BM så är det en muskelbristning...obehagligt som tusan.

• Bettyblomma

Tack för svar! Någon hosta har jag inte haft men jag har tänkt tanken om att det kan vara någon sträckning eller bristning... Magen är ju så otroligt spänd och det känns ju väldigt trångt så det kan ju kanske hända att något "gått sönder" lite grand. Känns mest konstigt att det gör så ont som sagt.

• Bettyblomma

Hoppas bara det "försvinner" i den andra smärtan under förlossningen.

• VickeLilltroll

Jag har samma sak och frågade min BM om det idag, tydligen kan muskler och nervtrådar gå sönder och det blir som ett slags bråck.
    Det kan vara en liten fläck eller så stort som en handflata.

Ont gör det men det ska inte vara farligt på något vis.

• Lajkie

Jag hade också så. Nu har det gått över men med denna uppkom det i samband med magsjuka för någon vecka sen. Så muskelbristning låter rimligt.

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
Svar på tråden Väldigt öm fläck på magen, vecka 37..