• tii

utsparkad från kommunen

Jag har varit med om det, jag fick gå ca 2 veckor innan jag skulle bli lasad. Dock hade jag vetat om att jag inte skulle få fortsätta två månader innan.

• tii
    tii skrev 2010-03-11 13:37:10 följande:
    Jag har varit med om det, jag fick gå ca 2 veckor innan jag skulle bli lasad. Dock hade jag vetat om att jag inte skulle få fortsätta två månader innan.
    Kan tillägga att jag hade ett vik på 80% som jag gått på i 1,5 år. Innan dess hade jag varit timvikarie i ca 2 år. Var med i facket.
    Jag fick ändå gå, och en annan person fick det viket som jag gått på.
  • tii
    REXX skrev 2010-03-11 21:27:37 följande:
    men fanns det ingen facklig företrädare på ditt jobb? kan inte de göra något eller bryr sig inte facket om sådana här frågor? om det är så så vet jag inte varför man ska betala till facket om de ändå inter tänker hjälpa till. Vad gjorde du sen? hoppas du fortfarande på kommunen eller hittade du på något annat?
    Vi hade två fackliga på min arbetsplats, och enligt dom så fanns inget att göra. Jag hade ju ingen utbildning heller, så jag vet inte om det var pga det? Jag slutade där sista december 06, så det är ett tag sen. Nu har jag en fast anställning på 33 timmar i veckan inom handels.
Svar på tråden utsparkad från kommunen