• Pimpinellan

agnus castus, munkpeppar

Provat en månad,men så svårt som jag har blev det inget som vanligt. Tyckte mig dock känna av äl lite mer.

• Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 11:31:23 följande:
    hur länge har ni försökt?
    3,5 år tyvärr. Jag tar proggisar mot kort lutealfas så jag vet inte alls om det hjälper mot det. Inte hört det innan faktiskt.
  • Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 11:43:04 följande:
    Hur kort lutealfas har du? Vad är proggisar? Progesteron?
    12 dar. Japp,proggisar= progesteron,funkar utmärkt.
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 11:43:40 följande:
    Gått på utredning?
    Fär länge sen! Inne på sjunde IVF:en...
  • Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 11:51:25 följande:
    Ok, vad jobbigt. Har de kommit fram till vad som är fel? Har du 12 dagar med progesteron menar du? Vad hade du innan?
    Finna inga fel,det bara går inte-plus att jag får missfall varje gång jag blir gravid.
    Nej,jag har 12 dar i vanliga fall och 16-17 dar med proggisar.
  • Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 12:06:46 följande:
    Jaha, men är det inte ok att ha 12 dagar? Får du längre menscykel då eller ägglossningen tidigare? Jag har 10 dagars lutealfas.
    Jodå,12 dar räknas som normalt,men eftersom jag har svårt,den plötsligt blev kortare,jag haft flera missfall och har spottings så fick jag proggisar utskrivet ändå.
    Äl kommer som vanligt,det är lutealfasen som blir längre och därmed hela cykeln.
    10 dar är i nedre intervallet för vad som räknas behövas,men har ni inte försökt så länge än får du nog inget mot det. Ta och testa munkpeppar,det kanske hjälper? Eller köp Pyridoxin. Kan kanske hjälpa.
  • Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 12:25:31 följande:
    Pimpellan: Pyridoxin är samma som B6 va? Hade tänkt köpa det nämligen! Hoppas verkligen att du blir gravid!Ohana: Har beställt agnus castus nu på nätet, i tablettform. Skriv gärna hur det går för dig om du testar.
    Samma sak ja. Äter jag sen länge och det minskar mina spottings lite. Om 2,5-3 vecka vet jag om denna insemination funkat och gör den inte det blir det en omgång munkpeppar igen.
  • Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 12:33:49 följande:
    OK, men när i cykeln gör man inseminationen? Vid ägglossning? Vet du om man ska ta munkpepparn bara mellan mens och ägglossning?
    Normalt sett gör man insemination efter oftast stimulerad äl. Jag gör det istället för IVF för jag fick för få äggblåsor så jag har tagit sprutor två veckor och tar sen en äl-spruta och dagen efter gör jag inseminationen. I tyskland där munkpeppar är vanligt tar de vanligen hela tiden fram tills mens. Ska tydligen inte skada i en så tidig graviditet. Jag tog tills dagen efter äl. Köpte Femicur,men hu vad dyrt!
  • Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 21:13:32 följande:
    funderade också på femikur, men jag trodde att det bara var pyttelite munkpeppar i den, så jag köpte tabletter med bara munkpeppar i. Angående B6, var på hälsokost idag, hur mkt Bf innehåller de tabletterna du har? Vilket märke har du?
    Vad som är en bra dos fertilitetsmässigt vette fåglarna eftersom det inte finns studier på detta. Blir det fler än en omgång till ska jag också beställa på nätet. Vad köpte du för nåt? Jag köpte Pyridoxin på Apoteket och vad innehåller det...50mg eller?
  • Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-12 13:57:48 följande:
    Jag köpte den enda B6 de hade på hälsokost, ångrar nu att jag inte kollade på apoteket.. Det står såhär på innehållet: 90 tabletter á 400 mg. En tablett innehåller: vitamin B6 100 mg. procent av rekommenderat dagligt intag: 5000%Är de för starka? Tänkte mig inte riktigt för utan tog den de hade. Märket är "daily wellness".. Hmm. kanske inte borde ta dem utan kolla om de har något svagare på apoteket istället? Vad tror du?Tog munkpepparn idag som jag beställde igår. Hoppas den funkar!
    Kan man ens få i sig för mycket b-vitaminer? Man pinkar väl ut överskottet. Men nån övre gräns finns förstås. Vad heter munkpepparn? Länka om du vill!
  • Pimpinellan

Jag är i valet och kvalet om jag ska ta den denna månad. Ska göra IVF efter nästa mens,men eftersom jag ändå slutar vid äl borde det inte spela nån roll. Vi får se.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar