• Hallonet80

agnus castus, munkpeppar

Hej! Har läst igenom er tråd och precis beställt Agnus Castus ! Har testat det en gång förut, dropparna som smakade skit. Just då försökte vi inte bli gravida utan jag tog det mot spottings å det hjälpte, men eftersom det inte smakade så gott så fortsatte jag inte så länge med det. Nu har jag spotting igen och vill dessutom bli gravid, försökt aktivt sen i somras men inget hänt. Fick 2 ma för 1,5-2 år sen och nu vill jag bara bli gravid och få en bebis innan jag blir tokig !!!

Blev så glad av det som AnnizIS skrev  hoppas verkligen att det här funkar för mig och alla er andra oxå !

• Hallonet80

Hur många slutar vid äl å hur många fortsätter?  Jag tar ac mest för att bli av med spotting innan å efter mens, men även för å bli gravid givetvis, ,men vet inte riktigt om jag ska sluta nu vid äl eller fortsätta....

• Hallonet80
    Pimpinellan:
    Nä, jag tror inte heller det påverkar ett ev foster så tidigt så jag fortsätter nog. Jag vill ju bli av med mina spottings å då tror jag att jag behöver äta hela månaden...
  • Hallonet80

Vet inte om jag räknat riktigt rätt, men jag får det till 135 mg/ dag i flytande form mot då 1000 mg/dag i tablettform... Kan kanske vara så att kroppen lättare tar upp flytande form å då behövs inte lika stark dos....eller jag vet inte

• Hallonet80

Jag har nog haft äl i dagarna som var, har inte testat men brukar ha ganska regelbunden cykel och märker på kroppen när jag har äl, så nån gång mellan tors-lördag var det tror jag. Vi har inte hunnit få till det så många gånger så e inte säker på att det kan bli nåt denna gång heller, men jag e glad om jag slipper mina spottings tack vare ac !

• Hallonet80

Har ätit ac i en månad nu. Fick trots det tyvärr spottings igår å idag, nu på em har det blivit mer som mensen kommit igång. Hade hoppats slippa spottingen helt, men icke...

• Hallonet80
    Hedi skrev 2010-05-14 17:37:39 följande:
    Sa var det för mig den manaden jag blev gravid. Fick som mens pa bim och lite dagen efter sen bara försvann den och da testade jag positivt, sa det behöver inte vara kört .
    Om det ändå kunde vara så ! Men det tror jag inte tyvärr....
  • Hallonet80
    Night sky skrev 2010-05-14 21:31:41 följande:
    Hej tjejer!Jag började med A.C första mensdagen jag hade senast.På 14:e dagen fick jag ÄL-flytningar och tänkte att det kanske kan hjälpa med A.C för att få ordning på sina hormoner och få ÄL.Men igår skulle jag fått mens om jag nu hade fått ÄL... men ännu ingen mens, så nä, ingen ÄL i den här cykeln... Men jag fortsätter och äta A.C för det kan ju ta upp till 3 månader innan effekt.Så det skulle vara kul att vara med i er tråd och följa er alla!
    Min äl blev förskjuten med 1-2 dar, så även mensen...Annars kanske du e gravid !
  • Hallonet80
    Night sky skrev 2010-05-18 23:37:26 följande:
    Nä, inget gravtest för mig. Idag satte mensen igång på riktigt... lite mensvärk också, fast jag inte brukar ha det.Så min cykel blev på 32 dagar, men det är ju inte så fasligt långt ändå... så A.C kanske har gjort nånting bra iallafall? Ser med spänning fram emot den här/nästa cykel!
    Jag fick mkt mer mensvärk med ac än vad jag hade innan. Det var inte outhärdligt bara ovant
    JaneDoe10 skrev 2010-05-18 20:46:11 följande:
    Jag är nu på ÄL+8 och har så otroligt ont i brösten! Har ni andra det som har kört med AgnusCastus? Jag hoppas förstås att detta är ett gravsymtom men samtidigt brukar jag ju vara öm i brösten men inte så här! Jag känner dem hela tiden, ungefär som när jag var gravid med mitt MF. Men det är ju lite tidigt ännu och detta har kommit idag. När ska ni andra gravtesta?
    Jag fick tvärtom, inte alls lika ont i brösten som jag brukar ha. I vanliga fall kan mina börja ömma ordentligt bara nån dag efter äl. Denna gång kom det nog en vecka efter men var inte alls lika ömma.
  • Hallonet80
    figgaroo skrev 2010-06-01 15:04:57 följande:
    Ja. Fick först min pillermens sen kom äl igång samma månad och sen mensen. Exakta 28 dagars cyklar de första 2-3 månaderna. Sen vet jag inte vad som hände. Tror att royal jelly (sånna man dricker) gjorde den oregelbunden men inget jag kan "bevisa". :( Dum som man är vill man testa allt. Men är väldigt positiv till AC.
    Min cykel blev helt kajko när jag testade med royal jelly ampuller!  Den återgick till normalt sen efter några cykler....
  • Hallonet80
    helena29 skrev 2010-06-07 09:40:41 följande:
    Nu vill jag veta vilka som tar droppar och vilka som tar tabletter? Hur många tabletter om dagen och hur många droppar?
    Vilket märke använder ni?
    Jag tar piller, en om dan samma som JaneDoe10 !

Ingen annan som får finnar av AC? Jag har fått massor, och tror det e av AC iaf...
  • Hallonet80
    Hallonet80 - kan nog inte påstå att jag fått massa acne sen jag började med AC, fast jag har fått på bröstet vilket jag bara har sällan annars typ vid mens.. acne i ansiktet är nog amma som tidigare, alltså att det kommer lite vid mensen.. men när man läser om AC så ska ju det vara bra mot acne.. men många "medeciner" mot acne blir det ju lite värre av till en början och sen bättre.. så vi får vänta o se=)
    Ja, det e väl bara å vänta ut det. GÖr inte så mkt, går ju sminka över, tycker det e ganska bra att man får nån reaktion för det e ju ett bevis på att pillrena ändå gör något med kroppen. Och som någon skrev så beror det säkert på en hormonomställning å det ser jag som något positivt   Vill bara ha ett plus nu oxå !!
  • Hallonet80
    aaaa skrev 2010-06-07 19:46:24 följande:
    Pimpinellan, då jag läst om spottings i andra trådar har du nämnt att B6 sägs kunna hjälpa... Kan man kombinera B6 med agnus castus tror du? Hur gör du?
    Jag kombinerar dom!  Men fick spottings iaf innan förra mensen   återstår å se i veckan hur det blir denna gång...
  • Hallonet80

Hallå, hallå!

Plussade imorse ! Har käkat ac i 2 månader. Vi har försökt aktivt varje äl i 10 mån och sen mindre aktivt ett helt år innan dess utan att det tagit sig så visst kan ac haft ett finger med i spelet !

• Hallonet80
    Bossan1967 skrev 2010-06-14 09:10:58 följande:
    ååhhh! JÄTTE GRATTIS! Baby

Tänkte precis skriva här att nu får nån ta å plussa!
    Jätte roligt, tog du ac fram till plusset?
    Kram 
     Tack !
    Ja, jag har tagit hela cykeln, 2 mån, var nära å bryta när jag fick så himla mkt finnar men stod ut å det lugnade ner sig nåt, men känns rätt bra å sluta med dom nu å slippa finnarna. Så får jag väl ännu mer finnar nu av hormonförändringar bara för det haha
  • Hallonet80
    Bossan1967 skrev 2010-06-14 09:22:23 följande:
    Jag har oxå fått massa finnar på hakan, hade inte ens så mkt i tonåren, så det kan va ac som gör det?
    hade jag ingen aning om men det förklarar ju saken.
    Jätte roligt att du fått ditt plus det ger oss andra hopp,

Kram kram
    Ja, jag e helt säker på att det var ac som gjorde att jag fick så mkt finnar. Hoppas alla andra ac:are plussar nu snart oxå !
  • Hallonet80

Tack för alla grattis! Nu gäller det bara att det går vägen oxå, har ju 2 ma i bagaget så tar inget för givet...

• Hallonet80
    helena29 skrev 2010-06-14 13:18:14 följande:
    Världens största GRATTIS!!!!
    Vårflickan84 skrev 2010-06-14 13:28:24 följande:
    GRATTIS HALLONET80!!!! underbart, hoppas du smittar ner oss andra!

Tack, smittar gärna ner er andra ! Attjoooo

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar