• Bossan1967

agnus castus, munkpeppar

Hej,
    hoppar in här hos er!
    Tog ut min h.spiral i jan o började med ac i feb, har alltid haft oregelbunden mens innan men efter ac kommer mens o äl som en klocka!
    Fick "nästan" plus sist då jag testade svagt pos bim-3 plusset blev lite starkare för att sedan bli svagare och så kom mens bim+2 gissa min besvikelse! (gammalt ägg kanske?)

Biverkningar känner inte jag av tvärtom har jag mindre huvudvärk och känner av min äl mkt mer (en positiv smärta tycker jag, har inte jätteont.)

Så nu väntar jag in min äl nästa vecka o hoppas på ett starkt pluss! 

• Bossan1967
    Ohana 84 skrev 2010-04-29 11:52:37 följande:
    Det låter ju kanon bra.. skönt att höra någon det verkligen funkar för!! =)Hade du väldigt oregelbunden cykel tidigare? Är på mitt första försök me ac så håller tummarna att även jag ska få igen äl o normallång cykel!!Lycka till nu denna månad=) hoppas +et kommer och att det stannar=)
    Nja en vecka för lång el kort det varierade,

Nu är jag ganska gammal (43) så det kommer nog att bli svårare denna gång men jag har haft lätt att bli gravid innan o min lilla fyra är bara tre år så jag hoppas hinna med en till innan det är kört!

Hoppas ac funkar för dej, jag har läst nånstans att bästa resultat får man när man använt det 3 cykler men för mej funkade det med engång (inte gravid men ordning på mens o äl)

Kram
  • Bossan1967
    JaneDoe10 skrev 2010-04-29 16:44:52 följande:
    Vad tar du för dos? Tar du tabletter eller droppar?
    Jag tar 20 droppar 3ggr/dag, kanske inte smakar så gott men jag tar det som medecin i lite vatten.
  • Bossan1967
    JaneDoe10 skrev 2010-04-29 21:31:39 följande:
    oj! Det låter mycket! Kanske jag tar för lite då som bara tar en tablett? Hur blir styrkan på dessa 60 droppar per dag?
    Har ingen aning det står bara "15-20 droppar upp till 3ggr dag" men ta den högsta dosen som står på burken så ska ju det räcka!

Jag har uppehåll vid äl men man behöver tydligen inte det men jag vill nog vara på den säkra sidan, det står ju på min flaska att det inte ska användas av gravida och med försiktighet av ammande.
  • Bossan1967

Jag har äl nu i dagarna, känner av det mkt mer när jag tar ac, har ont i äggst. och rikligt med äl flytn. flera dagar innan det visar nåt på stickorna!
    Har aldrig kännt av äl innan, någon mer som känner av det mer? 

• Bossan1967
    Ohana 84 skrev 2010-05-06 15:25:38 följande:
    Hur går det för alla AC:are här?? =)Började ta äl-test i måndags, och idag har ja fått en stegring!! Dock inte full men fortsätter den så gissar ja på att det är full stegring på lördag!! O detta är isf första äl sen i nov (som va första mån utan piller)..O är på dag 11 idag vilket skulle betyda att jag kanske skulle kunna få en "normal" cykel på runt 28-30 dagar (om ja får äl), o dom gånger ja haft som kortast har varit på 35 dagar=)Jag vet att det inte är 100 att ägget släpper även att man får stegring på testet.. men nu e ja bara tok glads över att det händer något överhuvudtaget!!! Så nu fortsätter ja me AC morgon middag kväll tills jag (förhoppningsvis) får full stegring!! O vi ska på weekend fre-sön me hotell o grejjer så vi ska nog lyckas få till myset oxå ;) Hejja hejja!!!
    Vad spännande, jag har full stegring nu på efm och kommer att ha i morgon oxå (om det är som det brukar)
    Tänk på att få till det i dag  oxå (om det går) så det finns många simmare beredda när ägget släpper (men det visste du väl innan ;) )
    Då får vi följas åt och hålla tummar att vi plussar  på samma gång! och ha en underbar helg!
    Kram.
  • Bossan1967

Håller tummarna för dej, det verkar ju som om det funkar i Tyskland så då ska det väl funka här med! Ha en trevlig lördag kväll

• Bossan1967

Bra ide
    försöker göra en:

{#lang_emotions_flower}" AC Bebisverkstad"{#lang_emotions_flower}

Bossan1967  BIM 20/5  (Ac ca 2 mån,)

{#lang_emotions_gravid}"Gravida"{#lang_emotions_gravid}

• Bossan1967

Eller ta med gubben in på toa för en snabbis så är du på säkra sidan ;). (det hade jag gjort!)

• Bossan1967
    Familjen Rockström skrev 2010-05-15 19:36:37 följande:
    när jag åt angus castus så drack jag 25 droppar 3 gånger om dagen. började på mensen första dag och slutade vid ÄL. jag blev gravid på 1 försöket med angus efter att vi försökt i 14 månader! jag tror starkt på angus
    Hej du {#lang_emotions_laughing}
    Tack vare dej började jag med ac (i en annan tråd)
    Hoppas att allt e väl med dej o magen.

Kram kram
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar