• Hedi

agnus castus, munkpeppar

Haha jag bor i Tyskland och blev gravid första manaden jag at Sarai/munkpeppar .
    Även min vän!

• Hedi

Jag at tills jag fick reda pa att jag blev gravid, sen slutade jag!

• Hedi

I Sverige är de ju väldig emot alterternativa metoder, det var min läkare som rekommenderade mig att äta munkpeppar. Han menade pa att det fungerar i rätt manga fall.

• Hedi
    Pimpinellan skrev 2010-05-12 14:18:24 följande:
    Alla sidor jag läst säger att man bör ta hela tiden och sluta när man vet att man är gravid. Det kan inte skada så tidigt. Jag tror inte det har effekt om man äter det endast 2 veckor per månad.
    Ja det var även vad min läkare sa.
  • Hedi
    Hallonet80 skrev 2010-05-14 17:03:34 följande:
    Har ätit ac i en månad nu. Fick trots det tyvärr spottings igår å idag, nu på em har det blivit mer som mensen kommit igång. Hade hoppats slippa spottingen helt, men icke...
    Sa var det för mig den manaden jag blev gravid. Fick som mens pa bim och lite dagen efter sen bara försvann den och da testade jag positivt, sa det behöver inte vara kört .
  • Hedi
    Hallonet80 skrev 2010-05-14 17:51:56 följande:
    Om det ändå kunde vara så ! Men det tror jag inte tyvärr....
    Det trodde inte jag heller . Samma manad hade jag även en del spottings men det fungerade ända.
  • Hedi
    Ohana 84 skrev 2010-05-18 09:35:33 följande:
    Har precis kommit till jobbet efter ett besök hos gyn.. Sökt dit för ett tag sen pga min oregelbundna mens, och för att jag misstänker PCO (som även min syster har). Hon gjorde VUL o visst var det så att jag hade lite PCO äggstockar med det typiska "pärlbandet". Men hon såg även ett par äggblåsor som va större än de andra, och hon såg på min livmoder att jag har/har haft äl nu. Så det verkar ju låvande Berättade om munkpepparn och hon hade aldrig hört talas om det, men hon trodde oxå att det kan vara tack vare den som min äl kommit igång, eftersom hon sa att d flesta läkemedel kommer från växtriket från början men det är billigare att kramställa kemiskt än att ut o plocka eller odla. O ja berättade att dom använde det i tyskland, o hon sa att dom är väldigt bra på just naturläkemedel och att det finns med i deras utbildning medan läkare i sverige inte har någon utbildning alls i naturmedecin!! Så fick iaf konstaterat att jag har äl nu.. o med sex i fredags söndags o igår så BORDE vi väl inte ha missat?!!! Kändes som ett bra besök iaf.. o blir det inget denna månad fortsätter jag med AC nästa
    Lite blandade nyheter, trakigt att du kanske har pco men skönt att du har ägglossning . Jag är väldigt nöjd med sjukvarden här i Tyskland.
  • Hedi

Ja ok! men det är ju jättepositivit att den har kommit igang nu hoppas det redan tagit sig.
    Svenskarna tog väl inte vara pa Samernas kunskaper, men skönt att din läkare verkade positivt inställd till det.

• Hedi
    JaneDoe10 skrev 2010-05-29 17:42:12 följande:
    Min mens verkar lite skum nu på AC, har bara blött i två dagar och liite på dag tre? Är det så bra? Vet någon något?
    Sa hade jag ocksa och var gravid
  • Hedi

Jag at hela cykeln och blev gravid! Min läkare sa att man skulle göra det.

• Hedi

Samma manad som jag började med det! jag bor i Tyskland och läkarna är lite mer för alternativa metoder här. Jag at tabletter som hette sarai.

• Hedi

Av vad jag har förstatt sa hjälper det ju gulkropphormonet pa traven och det produceras väl just efter att ägget har släppt och äggblasan blir en gulkropp?

• Hedi

Det är receptfritt men han rekommenderade det. Vi hade försökt i 10 mander att fa till nr 2 och jag hade lite problem med spottings. Han sa att det i manga fall brukar hjälpa kvinnor att bli gravida och i mitt och min kompis fall stämde det. Vi har samma läkare och at exakt samma tabletter! Han sa att de brukar hjälpa kroppen pa traven att själv börja producera gulkropphormon, vilket är en föutsättning för att ägget skall kunna fästa.

• Hedi
    Ohana 84 skrev 2010-10-01 14:09:37 följande:
    Det är inte så att AC direkt hjälper kroppen att producera gulkroppshormon, utan AC stabiliserar hormonnivåerna!
    Har du för mkt så sänker det och har du för lite påverkar den hypofysen så det produceras mer..
    Fast om det finns för lite och en paverkar hypofysen att prodcera mer, sa hjälper den ju kroppen indirekt
    att producera mer gulkropphormon ..
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar