lilyn skrev 2011-01-25 13:20:32 följande:
Hej,
Jag tänkte berätta hur det varit för mig när jag använt AC! Jag har enbart använt det en cykel, nämligen den jag är inne i nu.
Jag hade tidigare oregelbunden mens, men ändå för det mesta en cykel på ca 35-37 dagar. Sedan efter sommaren blev det nåt helt knas med den och den kom några ggr i rad på dag 41-42. Blev nedslagen av detta då vi försökte skaffa barn och för varje månad det inte lyckades var det lång o oviss väntan fram till nästa chans. Detta plus att när man är så oregelbunden av någon anledning känner sig så ”infertil”…
Började sedan, i november förra året, äta bidrottninggelé, som kortade ner cykeln till 35 dagar – och då åt jag inte ens från dag 1 i cykeln, utan kanske från dag 7! Tyckte det såklart var jättebra, men till nästa cykel hade jag bestämt sedan innan att testa AC.
Tidigare fick jag ÄL någon gång mellan dag 21-25. Denna cykel, då jag började äta AC (den 25 december) fick jag ÄL dag 17 eller 18! Kändes så kanonbra med nedkortning av cykeln, inte så mycket kanske, men ändå direkt! Vi hade sex endast dag 15 och dag 18 och jag var jättenervös att vi missat ÄL, dvs att dag 15 var för tidigt och att ägget hunnit dö innan vi sexade dag 18…
Men imorse, dag 32, testade jag svagt svagt positivt!!! Ja, så svagt att jag fortfarande är lite skakig och inte riktigt kan tro det! Men en sak som gjorde mig nästan säker (om man nu nånsin kan bli det när det kommer till symtom.. ) var att det högg i magen under natten till dag 29 så att jag vaknade av smärtan. Tänkte då att ägget måste ha fäst och att jag inte borde kunna inbilla mig sådan smärta så att jag vaknar… Hursomhelst, jag är fortfarande skitnervös för allt ni vet.. att det svaga strecket har försvunnit nästa gång jag testar, missfall osv. osv.. men det är det ju många som är oroade för och inte bara jag.
Det blev väldigt långt detta, men jag ville berätta hur det varit för mig (får se hur mycket jag återvänder till FL efter detta). Jag är själv en av dem som läst typ ALLA trådar här på FL som känts lite relevanta
så jag hoppas att detta var lite läsning som inger hopp…
Kram på er 
Grattis