• Liddi

agnus castus, munkpeppar

Hej får man titta in här med lite dumma frågor? Jag har suttit och sökt efter något som kanske kan hjälpa min oregelbundna mens och då hamnade jag här... Jag har allt mellan 28-45 dagar mellan menserna och har ingen aning om när jag har ägglossning, kan det där Angus Castus hjälpa? Var köper ni det, hur mycket tar man och tar man det varje dag eller slutar man vid mens eller så? Jag försöker inte bli gravid än men tänkte börja försöka i vår och vill kolla om jag kan "fixa till" cykeln tills dess  

Ursäkta att de blev så mycket frågor men någon kanske kan hjälpa mig med någon av dem iallafall  

Alexander 090210
  • Liddi
    Sandy85 skrev 2010-12-18 21:18:38 följande:
    Hej =)
    Jag har ätit Agnus Castus i två månader nu, beställde tabletter från vitaminbutiken.se
    Tar ½ om dagen, hela cykeln, men slutar om jag får ett plus. Vissa äter bara fram till ägglossning...
    Jag har haft väldigt långa och lite oregelbunda cykler efter att jag slutade med p-piller, och förra månaden kom mensen fint på dag 28.. =p
    PMS besvär har åxå minskat.
    Hoppas du fick lite svar nu
    Å tack för svaret Ska beställa nu på en gång...det kan ju inte skada att testa iallafall  
    Alexander 090210
  • Liddi
    Pimpinellan skrev 2011-01-14 14:22:33 följande:
    Även trista erfarenheter av ac måste få komma fram-därför skriver jag. Jag ska aldrig mer ta det. Bara två månadrr det funkade,men envis och desperat som man blir efter så här många år fortsatte jag. Minskade till bara fram tills äl,men det hjälpte inte. Jättedålig äl och mycket kortare lutealfas blev resultatet i alla fall. Denna månad med ingen AC hade jag supertydlig äl och jättelång lutealfas. Jag tackar för mig.
    ursäkta om jag ställer en dum fråga men vad är lutefasen? 
    Alexander 090210
  • Liddi
    Pimpinellan skrev 2011-01-14 14:36:14 följande:
    Lutealfasen är tiden mellan äl och nästa mens. Kortades 2-3 dar med AC för min del vilket jag definitivt inte ville. Tog ut effekten av progesteron vilket jag tar mot missfall så det tyder på att ac är ett potent medel.
    okej då fattar jag..man vill alltså att tiden ska kortas åt andra hållet, från mens till äl istället? Själv vet jag inte alls när jag har äl och har antagligen inte haft nån alls senaste gångerna då cykeln varit runt 45 dagar. Började med ac nu vid senaste mensen och är på dag 31 nu så det KAN ju fortfarande bli kortare men jag tror inte det  
    Alexander 090210
  • Liddi

Måste bara fråga...ni som fått kortare cykel med AC fick ni det redan första månaden? jag är på dag 36 imorgon och ingen mens i sikte, verkar bli en 45+ dagars igen som vanligt jag har tagit en halv tablett om dagen borde jag ta mer tror ni? 

Alexander 090210
  • Liddi

Idag kom mensen...på dag 46. Tror inte jag vågar fortsätta med tabletterna det varkar ju bara bli ännu värre...

Alexander 090210
  • Liddi

Jag knaprar fortfarande på de ac tabletter jag har kvar men mensen var ju senare än någonsin och har dessutom inte kommit igång än utan verkar bara småskvätta fortfarande. Nu har jag beställt hem nån kräm jag ska testa istället men man ska tydligen börja 14 dagar innan man tror att man ska ha mens nästa gång och med 46 dagarscykel dröjer det ju ett tag...

Alexander 090210
  • Liddi
    velicious skrev 2011-02-15 00:00:22 följande:
    ge inte upp än med ac, utan ge de ett försökt o testa minst 3 manader. de radet fick jag av min gyn. om just ac-tabletterna :) och jag hade själv oregelbunden cykel och spottings..men nu är allt bra och spottings försvann sen med! kortade ner cykeln fran 52 dagar till 40 och sen 40 till 32 o.sv :))
    lycka till nu mills {#emotions_dlg.flower}
    Ja jag får väl göra det...jag är ofta för ivrig och vill att det ska fungera på en gång Fast grejen med mig är att på 3 månader har jag ju bara hunnit ha mens EN gång iallafall  
    Alexander 090210
  • Liddi

Ha igår kom mensen på dag 42 istället för 46  OCH det började med rött på en gång och inte det vanliga brun/rosa duttandet i flera dagar innan Känner mig mycket nöjd men jag vet ju inte om det är ac som gjort det eller den andra krämen jag börjat med för jag har använt båda samtidigt...så jag antar att jag får fortsätta så  

Alexander 090210
  • Liddi
    joulies skrev 2011-03-18 19:19:33 följande:
    Vad är det för kräm du använt? Det bruna/rosa duttandet låter som spottings och det är något jag skulle vilja bli av med också :)
    http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/barn-3/progesterall-progesteronsalva-60-ml?gclid=CJyhqMbg2KcCFVUS3wodAmYp9g        Den här...den ska tydligen vara bra för allt möjligt, man doserar olika beroende på vad man vill ha ut av den typ  
    Alexander 090210
  • Liddi
    velicious skrev 2011-04-05 01:02:14 följande:
    Hur gar de för er?

Själv väntar jag pa att tant röd (inte) ska dyka upp. är över bim nu. men har slarvat lite med ac "/ sa aa far se om mens kommer eller inte.
    Jag har haft en massa småblödningar sedan jag hade mens...har någon annan haft det av ac? 
    Alexander 090210
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar