Sarasvensson87 skrev 2010-04-13 11:43:20 följande:
Jag tar 20 droppar 3 gånger om dagen, men som sagt, tog första gången i går kväll då mensen kom först då.. så i dag blir första dagen jag tar 3 gånger per dag!:) Men 3 gånger om dagen och 20 droppar per gång tänkte jag testa:) jag förstår att du är trött på kroppen din, min är lika dan.. fick mens i går, då var mensen sen med 24 dagar, 24 dagar liksom, det är rätt mycket.. visst skulle du kunna vara gravid, du kanske inte gått så långt in i graviditeten bara.. så får du inte mens på några dagar till så ta ett nytt grav test, för inom en vecka borde det bli positivt om du är gravid, för då är mensen 10 dagar sen! å är du inte gravid får du kontakta gyn så får de väl titta på dig och göra någon undersökning eller så.. jag kontakta gyn då min mens var 20 dagar sen, hon sa att jag skulle vänta lite till och att jag "inbilla" mig att jag var gravid eftersom att vi försöker få barn, så att det var därför mensen inte kommit, men om man "inbillar" sig varje månad, då borde ju inte mensen komma någon månad då, fattar inte hur hon tänkte riktigt, även fast jag tog 3 test, varav ett svagt positivt (tror jag) och 2 negativa så borde jag inte inbilla mig något, då visste jag ju att jag inte var gravid, men som sagt.. nu är mensen här och börjt med agnus castus nu, hoppas din mens kommer med:) Fast hoppas givetvis mer att du är gravid:) Lustigt hur våra kroppar håller på och ställer till det!:p
Oj, ja 24 dagar är ju länge.. min cykel är i vanliga fall på ca35 dagar så jag har ju lång cykel redan som det är.. o blir man arg när mensen håller på såhär, så man inte bara kan få starta på ny kula!!
Det är inte första gången dion mens är sen då?
Jag tror faktiskt inte att jag är gravid, eftersom det va likadant förra oxå.. och denna månaden har ja verkligen inte tänkt så mkt på allt med bebisverkstaden just för att ja trodde det kanske var därför den va sen förra gången.. och jag har inga symtom mer än öma bröstvårtor o det hade jag under de 14 dagar ja gick o väntade på mensen förra månaden med!
Jag är bara lite orolig över att det kanske är PCO, o då har jag kanske inte äl överhuvudtaget.. så därför har ja bestämt mej för att ringa gyn om inte mensen kommer så dom kan kolla om jag har det.. min syster har nämnligen PCO och det är relativt vanligt att systern har det med, det är inte ärftligt tror ja inte men nått sånt är det..
Har iofs inte så många andra symtom som är typiska för PCO,, som övervikt, finnar, kraftig/"generande" hårväxt och oregelbunden mens.. av dom har ja ju oregelbunden mens, o visst några finnar dyker ju oxå upp ibland men tror inte det är så det räknas som ett symtom..
Uppdatera gärna hur det går för den nu när du använder agnus castus=) HOppas d ska bli ordning på dina hormoner med.. vissa känner ju av äl starkare när dom tar den.. brukar du känna av din?
Lycka till