• Iustitiae

agnus castus, munkpeppar

Inser att tråden är gammal, men skriver ändå. :)

Tog ut min p-stav den 24/6 och hade vid gynbesök den 10/7 en fin äggblåsa på 10mm, tror att jag hade ägglossningen kring den 17/18 då jag fick galet ont i magen och började få ömma bröstvårtor någon dag innan. :) men den 6/8 kom mensen och höll bara i sig i fem dagar med sparsamma blödningar (jämnfört med dom rikliga blödningar i 7dagar jag haft innan p-staven i alla fall). Började dock ta AC mensdag två nu då jag haft mycket (!) hormonella problem med p-staven och även innan det (dock förvärrade p-staven det till miljoner) och ville hjälpen kroppen på traven då vi dessutom försöker blir gravida. :) tänkte börja testa med ÄL testen om ca en vecka och se vad som händer och sker.

Vore kul att kanske få tråden levande igen och se hur AC funkar nu! :D

För mig har dom redan funkat på ett sätt, mitt humör har jämnat ut sig något otroligt och jag får inte psykbryt på sambon för minsta lilla och jag ligger inte och gråter på nätterna utan anledning längre. Så på så sätt ser jag en enorm skillnad, jag har ju redan fattat sen tidigare att mina hormoner är helt jävla rubbade och ställer till mitt psykiska mående ordentligt. Så en kombination med preventivmedelsfri och AC har jag blivit en mycket mer harmonisk människa. :)

Nu hoppas jag bara dom kan hjälpa mig att bli gravid! En viktnedgång är också påbörjad, sakta men säkert. Ställer in mig på att detta kan ta tid för att undvika för mycket besvikelse. :)

• Iustitiae
    princess77 skrev 2014-08-15 21:49:38 följande:

Jag plussade för 4 år sedan med hjälp av AC efter 5 års kämpande.Sonen är 3 år och 5 mån nu :)

Åh, vad roligt! :D gick du utredning innan dess? :)
  • Iustitiae
    princess77 skrev 2014-08-15 23:43:26 följande:

Ja, utredning, Pergo x 10 och 6 misslyckade ivf försök..

Oj! Riktigt lång resa. Men vad skönt att det tog sig tillslut! :) får jag fråga var "problemet" låg för er?

Jag är jätterädd att jag inte ska kunna få barn, av diverse anledningar. Funderar mycket på sånt här, typ förbereder mig mentalt på att det kommer bli svårt och jobbigt. Mycket katastroftänk för min del haha!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar