• Vårflickan84

agnus castus, munkpeppar

Idag borde min mens ha kommit men den syns int till... hade varit 32dagar isåfall, brukar oftast ha så. men ibland 35-40 dagar. får se vart detta slutar... vill ju börja med AC =)

• Vårflickan84
    helena29 skrev 2010-05-27 09:58:16 följande:
    Tar alla bara en tablett vitex om dagen? finns det risker att öka dosen tror ni? tas tabletten bäst upp på morgon eller kväll eller tillsammans med måltid?
    man skall ta en om dagen!
  • Vårflickan84
    helena29 skrev 2010-05-28 09:42:40 följande:
    Jag håller alla tummar jag har för dig! Hoppas att det var AC som gjort susen! Tror absolut att det är som du skriver, att om det växer fortfarande så spricker de ju tillslut och lossnar! Perfekt!g också de svarta bollarna, men de låg inte i ett pärlband. Gjorde dina det?
    jag har PCO och mina äggblåsor ligger inte som pärlband vad jag sett. utan lite sådär varsomhelst. de ggr jag tagit pergo och fått mogna äggblåsor så är det en större och några mindre.
  • Vårflickan84
    Ohana 84 skrev 2010-05-28 10:33:23 följande:
    Ja men så uppfattade nog jag med det.. att dom låg lite huller om buller liksom, uppfattade inte som dom satt på nån rad iaf.
    ja vad skumt! det kanske finns oliga slags PCO-äggstockar? =)
  • Vårflickan84

tar ni tabletterna på dagen eller kvällen? kanske inte spelar någon roll...?

• Vårflickan84
    Hallonet80 skrev 2010-06-07 10:20:00 följande:
    Jag tar piller, en om dan samma som JaneDoe10 !

Ingen annan som får finnar av AC? Jag har fått massor, och tror det e av AC iaf...
    kan ju vara att det är hormonförändraingar! =)
  • Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2010-06-07 14:43:29 följande:
    Äl dag 15,mens idag dag 31,ingen PMS och inga spottings. Tvärtom ännu bättre mensstart. Precis som de första 25 åren med mens började den med full fräs på en gång på morronen. Känner igen min egen cykel från förr. Och det med bara drygt 1 månads starka piller. Tror på de här!
    vad skönt! kul att höra att det verkar funka
  • Vårflickan84

GRATTIS HALLONET80!!!! underbart, hoppas du smittar ner oss andra!

• Vårflickan84
    JaneDoe10 skrev 2010-06-14 14:18:47 följande:
    Det här är andra månaden jag äter, och fick ju ÄL förra även om det tog tid så det är jag ju glad för=) Ja, jag fortsätter att äta nu fram till BIM, men jag har en fundering på hur man ska göra om man får ett pluss, kan inte hormonerna strula till det då om man slutar med AC så man får ett missfall... mycket funderingar kring det jag. Funderar också om jag ska köpa progesteronkräm och smörja med om jag lyckas bli gravid igen....
    var köper man progestrenkräm? ska man inte få det utskrivet av läkare? hmm undrar...
  • Vårflickan84

Ohana 84:

jag vet hur du känner dig. vi har försökt 1,5år nu med ett missfall i bagaget. det känns väldigt frustrerande emellanåt. alla som frågar om när vi ska ha barn vill jag skjuta i pannan typ. men sen tänker jag: "vänta ni bara. vänta och se hur många barn jag kommer få. och de kommer vara finast i världen." haha typ så. vår tid kommer också, då vi får visa upp våra magar. men det tar lite tid. de finaste barnen tar lite tid på sig innan de är redo för den här världen. man får tänka så helt enkelt =)
    för övrigt har jag fått kämpa med allt i livet ett tag innan jag fått det jag vill ha och resultatet har alltid varit det bästa. så det här med en bebis kommer också, men inte så snabbt =)

• Vårflickan84

grattis JaneDoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2010-07-07 19:06:09 följande:
    De har fel-självklart måste det åtgärdas. Och går alltså åtgärda också! Det kan ju ta uppåt tio dar för ägget att fästa och har det precis fäst innan mensen kommer hinner inte kroppen stoppa mensen och man får missfall.
    kan preogesteron hjälpa att förlänga lutealfasen? har läst om progesteronkrämer... undrar om detta hjälper?
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar