agnus castus, munkpeppar
Har också märkt av att jag får mer värk, ibland börjar den en vecka innan BIM, mrsv och aaaa, använder ni ac hela månaden eller till ÄL?
Har också märkt av att jag får mer värk, ibland börjar den en vecka innan BIM, mrsv och aaaa, använder ni ac hela månaden eller till ÄL?
Jag har nu provat några månader växelvis med och utan AC. Utan AC så går det 8-9 dagar mellan ägglossning och mens.
MED AC får jag ljusbruna flytningar och MKT SMÅ blödningar samma tid efter ägglossning (8-9 dagar), men mensen kommer inte igång förren 2-3 dagar efter dessa småblödningar börjat. Ökar detta min chans att bli gravid tro? Ska nästa cykel testa att ta AC hela cykeln istället för bara till ÄL och hoppas då på att spottingsen ska hålla sig borta och att mensen helt och hållet flyttas fram lite.
En fråga, jag har ju inte tagit AC sedan senaste ägglossningen och jag började småblöda i fredags (9 dagen efter ÄL) och nu 4 dagar senare så har mensen fortfarande inte kommit igång, blöder extremt pyttelite, lite mer efter sex. Är inte gravid, har testat. Ska jag börja ta AC redan nu eller vänta tills mensen kommer igång?
Ohana: Det verkar som att vitaminbutiken har 2 sidor. För jag hade samma problem och mailade dem och då frågade de vilken sida jag loggade in på och gav mig en annan adress och där gick de att logga in, trots att sidorna såg snarlika ut. Sök på google och kolla om du hittar någon annan adress till vitaminbutiken. Har tyvärr varken mail eller adress kvar..
mrsv: Jag har fått sparsam blödning. Men jag fick det när mensen skulle komma och blödningen höll i sig i 4 dagar innan mensen kom igång på riktigt.
helena: Nej, inget farligt. För mig är det bra eftersom jag normalt sett får mensen 8-9 dagar efter ÄL, med AC får jag bara spottings de första dagarna och mensen sätter igång några dagar senare. Nu äter jag från mens till ÄL men denna gången ska jag äta hela cyklen och hoppas på att spottingsen håller sig borta och att mensen skjuts fram några dagar så att ägget får mer tid på sig att fästa. Jag har använt det till och från i ca 4 månader. Märker skillnad när jag äter det och inte för när jag slutade med det en månad så kom mensen mkt tidigt efter ÄL, med AC kommer den nån dag senare och småblöder som sagt i några dar innan den sätter igång. Jag har aldrig ätit p-piller, min mens har alltid varit hyfsat regelbunden, det är den korta lutealfasen jag äter det för. Hur går det för dig då?
Ok, men lita inte fullt på testen, man kan ha ÄL ändå. Min cykel är mellan 25-29 dagar, jag använder ÄL-test, och när jag får utslag på det så vet jag när jag ska få mensen. Får jag utslag på ÄLtestet på dag 18 så får jag mensen på dag 28, får jag utsag på dag 15 så får jag mensen på dag 25 osv. Men då räknar jag DAG 1 i cykeln som dagen efter mensen kommer och sista dagen i cykeln då mensen kommer. Vet att det är fel, men har blivit en vana då jag trodde att man räknade så. Därför jag trodde att jag hade en lutealfas på 10 dagar när den egentligen är 9 och på senare tid 8. Jag känner av ÄL oftast, har då ont i livmoder/äggstockar, men har i princip aldrig ÄL-sekret, vilket jag är lite orolig över.
Ja, det är så jag känner, ibland som mensvärk och ibland som ömhet, som om man fått ett slag där och så gör det ont när vi har sex.. Svårt att ha sex vid ÄL.. Brukar också ha lite tunnare/vattniga flytningar vid ÄL, men aldrig dessa äggviteliknande som alla pratar om. Vi är på 8:e försöket nu, jag tar tabletterna. Du då? Du kanske har ÄL nu då!
Jag vet inte om jag har ÄL varje månad. Enligt ÄL-testen så verkar det så, men jag har bara stegring under några få timmar dagen innan ÄL, så det är lätt för mig att missa. Det kan tex bli så att testet är nästan positivt, dvs att teststrecket är liite svagare än kontrollstrecket och när jag testar 4 timmar senare så är det helt negativt igen, de gånger det har blivit så har jag antagit att jag helt enkelt missat stegringen. För de gånger jag får positivt brukar det ske på eftermiddagen, och så är testet negativt samma morgon och morgonen efter. Men nu ska vi ha uppehåll med ÄL-testen, känner att jag vet ungefär när ÄL inträffar och eftersom jag oftast känner av det så kan man ju sexa extra mkt då och om jag inte känner av det sexa ungefär varannan dag. Varannan- var tredje dag är nog lagom om man inte har någon aning alls om när ÄL är.
Nu ser jag :)! Häftigt med pluss så tidigt!
Nee, hehe. oops, skrev i fel tråd ju!