Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Klart jag inte tog ill upp! Det var ju jag som skrev fel, hehe.
    Vad skumt! Kan ju vara värmen också, jag kände så nu i flera dagar och trodde de va gravtecken, men fick ju mensen för nårra dar sen så det va de tyvärr inte. Men du kan ju testa med gravtest om du vill, du kan ju ha haft ÄL i början av juni när du slutade med p-piller. Eller så har du kanske ÄL nu och att det är det du känner av.

Förväntansfull 82: Har din mens varit regelbunden innan? Kan ju vara en ÄL-blödning om blödningen inte var alltför stor, testar du med ÄL-test?

• DevilsDaughter

Det verkar konstigt. AC kanske inte är något för dig då, eller kan det bli så om ma slutar med pergo efter att ha använt sig av det en tid?

• DevilsDaughter

aaaa: Min lutealfas de senaste två månaderna har varit 8 dagar, innan 9 dagar. Jag testar AC  hela cykeln nu, blir det inte bättre så ska jag testa progesteronkräm för att försöka frlänga lutealfasen.

• DevilsDaughter

Tydligen ska det inte vara någon fara med att använda det eftersom tillskott av progesteron inte är farligt på något sätt. Har inte adressen dit på denna datorn. Men det var någon här på familjeliv som skrev om att hon hade använt den krämen när hon blev gravid, men hon hade fått missfall och fått rådet av läkaren att fortsätta använda krämen tills hon blir gravid igen och sedan om hon blir gravid ta vaggisar. Det extra progesteronet man får i sig är inte mkt, men det kan göra att mensen kommer senare.

• DevilsDaughter

Ja! Det är den jag menar! Ska man börja dagen efter ÄL då? Man kan ju använda ÄL-test för att vara säker. Hur länge ska man smörja? Tills man får mensen? Kan det bli så att mensen inte kommer pga krämen? Så att man måste sluta med krämen för att mensen ska komma.

• DevilsDaughter

aaaa: Jag har ätit AC sen jag startade tråden (fast har hoppat över 1 månad) och min "follikerfas" har inte blivit kortare. Men då har jag iofs bara ätit en tablett om dagen mellan mens och ÄL. Har också provat att kombinera med vitamin B6, men det har inte heller haft någon effekt.
    Bossan:Tack, då vet jag lite mer. Har bestämt nu att köpa den till nästa försök om de inte blir något denna gången. Ska köra AC hela denna cykeln, funkar det inte så lägger jag av med AC sen.

• DevilsDaughter

aaaa: Jag brukar också bli positiv och få hopp bara några dagar efter mensen. Men bra att man kan hålla humöret uppe iaf. Jo, kanske kan man fortsätta med AC trots att man provar progesteronkrämen också sen. Vad är pre-seed för något? Aldrig hört. Grejen är den att jag har två barn och jag vet inte om min lutealfas var lika kort då.. Första barnet tog lite över 1 år och andra barnet tog 6 månader..

Har ni barn sedan innan? Alltid haft kort lutealfas?

• DevilsDaughter

Men hur kan det ge fosterskador då det bara är 20-30 mg progesteron då kroppen själv producerar ca 400mg progesteron (tror jag det är) under graviditeten. Jag har försökt få hjälp för min korta lutealfas, men får ingen hjälp, därför jag tänkte prova progesteronkräm.

• DevilsDaughter

Jag har vänt mig till MVC men får inte hjälp där eftersom de inte har några tider alls och jag har inte försökt i ett år än. Har vänt mig till privat också, men de säger att det är helt normalt med en lutealfas på 8-9 dagar och inget man gör något åt.

Låter läskigt de där om att det påverkar könsorganen!! usch, nu tror jag inte att jag vågar testa.. Jag som trodde att det bara motsvarade det som ens egen kropp producerade för lite. Ätr du säker på att det gäller sådant här "naturligt" progesteron? 

• DevilsDaughter

Hmm. Gyn här då som är lite efter el? Enligt dem är en kort lutealfas något "naturligt" som man inte gör något åt!?

• DevilsDaughter

Jag har aldrig haft spottings innan men med AC så får jag spottings den dag som jag i vanliga fall får mens och så får jag den "riktiga" mensen ca 2 dagar senare.  Med min korta lutealfas så är ju detta något positivt. Jag har tagit AC från mens till ÄL, denna gången tar jag hela cyklen. Tror ni att mina spottings kan försvinna och att mensen sjuts upp 2 dagar utan spottings om jag tar hela cyklen? Eller är det troligast att det inte spelar någon roll om man tar hela cyklen eller halva?

• DevilsDaughter

Tror det är svårt att se på mensen om man haft ägglossning eller inte eftersom det i ditt fall är första mensen efter p-piller och att den kan vara annorlunda pga det. Ett tips är att testa med ÄL-test för att se  om du får ägglossning denna månaden.

• DevilsDaughter

Hej!
    Jag har blivit gravid nu!! Tog AC tills testet visade pluss! Fick positivt 8 dagar efter ÄL. Skönt att man slapp använda sig av progesteron. Inte helt omöjligt då att bli gravid trots kort lutealfas. 

• DevilsDaughter

Jag åt det bara till ägglossning i flera månader, men den månaden som jag blev gravid åt jag det tills jag fick plusset, kan ju ha varit tillfällighet men ändå.. Det var en här på FL som sa till mig att det var viktigt att man åt hela cyklen och inte slutade vid ÄL för den gör mest nytta efter ÄL ,så jag provade!

Lycka till alla!

• DevilsDaughter

Jag vet inte om det var AC som funkade för mig, men jag provade några månaden (2 el 3) med AC fram till ägglossningen, då var det en här inne som sa till mig att jag skulle ta hela cyklen för att det gav bäst effekt andra delen av cyklen.. Jag provade detta och blev gravid på det försöket. Är ju såklart inte säker på att det var därför.. Men kan ju vara värt att testa hela cyklen för er som bara kör fram till ägglossning.

• DevilsDaughter

Tror absolut det kan vara värt att testa! Testat nattljusolja? Typ efamol? Funkade för mig mot pmsen.. Hjälpte min syster också.. Jag tog det för att underlätta att bli gravid, och märkte att PMS:en försvann, dock blev jag inte gravid av det.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar