• Ohana 84

agnus castus, munkpeppar

Bossan1967 skrev 2010-05-06 16:48:02 följande:
    Vad spännande, jag har full stegring nu på efm och kommer att ha i morgon oxå (om det är som det brukar) Tänk på att få till det i dag  oxå (om det går) så det finns många simmare beredda när ägget släpper (men det visste du väl innan ;) ) Då får vi följas åt och hålla tummar att vi plussar  på samma gång! och ha en underbar helg! Kram.
    Ja då ligger vi ungefär samtidigt =) kul!! Hoppas nu att det fortsätter stegra bara o att det inte va något tillfälligt..
    Jodå ska se till att det finns simmare beredda där ;) Blir det inget pluss ska det iaf inte bero på att vi inte prickar in det!! =)
    Tack o lycka till själv, håller tummarna för oss båda!!
    Kram
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-05-10 08:20:09 följande:
    Fick glad gubbe på CB-digital nu! ÄNTLIGEN ägglossning!
    Va kul!!!
    Jag önskar ja köpt digitalt me gubba ja me.. är lite fundersam över dom billiga stickorna.. svårt att veta när det är full stegring.. men stegring har ja iaf=) Funderar på att gå o köpa digitala o testa med båda idag vid lunch o jämför, inte säkert ja har stegring idag med iofs.. men jobbar på sjukhus o har apoteket en trappa ner bara så tror ja springer ner på fikat o köper=)
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-05-10 11:18:37 följande:
    Stegring har jag alltid på stickor, men teststrecket är typ dubbelt så starkt som kontrollstrecket vid äl!
    Ja asså två streck har jag alltid oxå.. med stegring menar ja att teststrecket är nästan lika starkt/ lika starkt som kontrollstrecket.. skulle det bli dubbelt så starkt skulle det nog bli svart, kontrollstrecket på mina test är väldigt mörk röda
  • Ohana 84
    Pimpinellan skrev 2010-05-12 14:18:24 följande:
    Alla sidor jag läst säger att man bör ta hela tiden och sluta när man vet att man är gravid. Det kan inte skada så tidigt. Jag tror inte det har effekt om man äter det endast 2 veckor per månad.
    Jag tar dom me hela tiden. Funderade på att sluta efter äl men tänkte att mitt problem e ju att ja kan ha jätte lång cykel vissa månader, så lika bra att fortsätta ta dom hela cykeln.
    Och skulle man bli gravid tror inte jag heller dom 2 veckorna gör någon skada.. så tidigt under graviditeten lever ju inte "barnet" på mamman.. det är väl först några veckor senare?!
  • Ohana 84

Hjälp mej tolka någon!! =)
    Testade med billiga äl-stickor nu på förmiddagen (har haft ganska starkt utslag i en vecka, men ej lika starkt eller starkare än kontrollsträcket) o IDAG va test sträcket starkare än kontrollsträcket!!!!!
    Men så har jag även köpt digitala test som jag har tänkt ta bara när ja är osäker, eftersom dom är så mkt billigare.. o självklart så hällde ja ju ut kisset direkt efter ja testat med den billiga stickan för jag trodde ju inte jag skulle få fullt utslag idag heller.. men när det nu blev det ville jag ju även testa med det digitala så efter en timme kunde ja klämma fram lite till (ursäkta detaljerna).. o tok besviken blev jag är det inte va någon glad gubbe =(
    Men det kan ju vara eftersom det bara va en timme sen ja kissade senast? Eller så kanske jag får glad gubbe i morron för att det kanske behövs ännu mer hormon för d digitala testen??

Så till mitt andra problem haha.. Just idag kommer en nära tjejkompis hem till stan o ska sova hos oss!! hur ska vi då lyckas få till det =/..
    Hade sex i går morse, är det dumt att vänta? eller skulle vi lika gärna kunna vänta o ha sex imorron eftermiddag när min kompis har åkt istället? Eftersom det forthoppningsvis finns några små yngel där inne sen igår..

Alltså nu känner jag mej som världens mest desperata o knäppa människa!!!
    Men jag har inte haft utslag på äl-test sen i nov, så vill ju inte missa denna chansen!!

• Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-05-15 14:01:44 följande:
    ohana: Visar det inte på de digitala testerna så är det troligen inte äl just nu.. De kräver inte mer hormon för att visa positivt än  vad de billiga stickorna gör. Är det inte lika starkt eller starkare än kontrollstrecket på de billiga stickorna betyder det tyvärr inte äl heller. Hoppas du får den snart iallfall!
    Jo men idag ÄR ju test strecket starkare än kontrollstrecket=)
    Det va därför jag ville kolla med ett digitalt oxå, o då väntade jag en halv timme o kissade igen (står ju att man inte ska ha kissat på helst 4 timmar innan man gör testet) Så jag tänkte att det kanske va därför jag inte fick glad gubbe?! För att det bara va en halvtimmesen ja kissade senast!!
  • Ohana 84

Tänkte bara höra ni som fått äl när ni ätit AC hur har ni kännt av äl då?

Jag har full stegring på äl-test just nu (igår och idag) idag kom testtrecket fram jätte jätte starkt ips direkt!! Tog även ett digitalt som visade glad gubbe =) (onödigt att ta det digitala jag vet, eftersom det andra va så starkt)..
    Och nu sen efter lunch har jag haft riktigt ont i äggstockarna.. brukar ha en väldig mensvärk men aldrig kännt av äl tidigare!! Blev lite orolig först att min kropp har blivit helt knäpp och det är mensen som är påväg, men det kan det ju inte vara!!

Men jösses vad ont jag har, nästan lika ont som vid mens.. Så hur har ni andra haft det? Har ni haft ont vid äl?
    Självklart e jag bara glad att det äntligen händer något.. men väldigt förvånad att det känns så mkt!! =)

• Ohana 84
    Vårflickan84 skrev 2010-05-17 15:35:25 följande:
    Oj hoppas detta bådar gott Ohana! =)
    Ja det hoppas jag med.. men även om vi inte lyckas få plus denna månad så e jag glad att äl kommit igång.. och jag förhoppningsvis har fått lite bnormalare cykel efter att ha haft upp till 51dagar!!

Men vi kör på så ska iaf inte kunna säga att vi inte prickade in äl ;)
  • Ohana 84
    Bossan1967 skrev 2010-05-17 15:41:54 följande:
    Jag får så ont vid äl efter jag börjat med ac, känns som om nåt håller på att spricka i magen!Men det e de värt om det bara funkar!kram
    Ja o eftersom det är första gången så blev ja väldigt förvirrad.. tittat i trosorna efter blod flera gånger.. men det måste helt enkelt vara ägglossningen =)
    Skönt att höra andra som också märkt sån skillnad!!

Kram
  • Ohana 84

Har precis kommit till jobbet efter ett besök hos gyn.. Sökt dit för ett tag sen pga min oregelbundna mens, och för att jag misstänker PCO (som även min syster har).
    Hon gjorde VUL o visst var det så att jag hade lite PCO äggstockar med det typiska "pärlbandet". Men hon såg även ett par äggblåsor som va större än de andra, och hon såg på min livmoder att jag har/har haft äl nu. Så det verkar ju låvande

Berättade om munkpepparn och hon hade aldrig hört talas om det, men hon trodde oxå att det kan vara tack vare den som min äl kommit igång, eftersom hon sa att d flesta läkemedel kommer från växtriket från början men det är billigare att kramställa kemiskt än att ut o plocka eller odla. O ja berättade att dom använde det i tyskland, o hon sa att dom är väldigt bra på just naturläkemedel och att det finns med i deras utbildning medan läkare i sverige inte har någon utbildning alls i naturmedecin!!

Så fick iaf konstaterat att jag har äl nu.. o med sex i fredags söndags o igår så BORDE vi väl inte ha missat?!!!

Kändes som ett bra besök iaf.. o blir det inget denna månad fortsätter jag med AC nästa

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar