• JaneDoe10

agnus castus, munkpeppar

Ohana 84 skrev 2010-05-21 09:20:48 följande:
    Men när har du BIM?!! Har du tastat? Eller väntar du hellre in mensen o se om den kommer? Jag har bim den 31e o tiden segar sej fram!! Men snart bara en vecka tills jag kan testa.. vet inte om ja kommer våga testa innan BIM dock, blir så besviken om det inte blir något ju!!
    jag har BIM ungefär 24-26, men sist så plussade jag på äl+12 och det är imorgon...
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-05-21 11:32:14 följande:
    Men då e d lång kvar ju=) Varför känns det som att det inte tagit sej? Ska du testa i morron?
    Bara en känsla jag har, den suger! Men ja jag ska testa imorgon...
  • JaneDoe10

Inget plus idag heller, precis som väntat. Började med AC imorse igen i hopp om att det inte dröjer evigheter till nästa ägglossning då iallafall! Hur går det för er andra?

• JaneDoe10
    helena29 skrev 2010-05-23 11:20:45 följande:
    Slutar ni med AC vid ÄL? varför?
    För att det sägs öka missfallsrisken annars, och jag har haft ett MF och vill inte riskera ett till om jag på något vis kan påverka.
  • JaneDoe10
    Pimpinellan skrev 2010-05-23 14:03:11 följande:
    På alla sidor jag läst står det att det är helt okey och även bör användas hela tiden. Aldrig läst om nån missfallsrisk.
    Nej, fast jag läste det på ett amerikanskt forum, men jag vet inte. Men jag vet att jag inte vill ha ett till missfall.
  • JaneDoe10
    Pimpinellan skrev 2010-05-25 14:17:13 följande:
    Jag har haft flera och äter ändå hela tiden. Extremt få hälsokostpiller eller mediciner påverkar i en så tidig graviditet. Det har inte stått ett ord om missfall på alla sidor jag läst om munkpeppar.
    Okej, ja nej men jag läste det någonstans. Har det kortat ner din menscykel något? Kanske äter hela denna månad, slutade vid ÄL denna gång för jag var så säker på att det skulle ta sig. Men nu sitter jag här med mens så min intuition är inte riktigt den bästa{#lang_emotions_cool} Tråkigt att höra att du har haft flera missfall, kan inte vara alltför roligt, finns att läsa att agnus castus motverkar missfall som beror på för låg progresteronnivå iallafall... natural-fertility-info.com/preventing-miscarriage
  • JaneDoe10
    Tessan28 skrev 2010-05-24 16:09:09 följande:
    Hur länge har du tagit dem? Vi gick igenom ett MA i grav v20 November förra året o sen dess har allt vad cyklar bara flippat.. Vi lyckades mysa till det under ÄL denna månaden men det tog inte.. Så jag tänkte testa med detta så kanske det "normaliseras" igen..
    Samma här, hade ett MF i november ifjol och sedan dess så har cykeln lämnat en hel del övrigt att önska. Har ätit AC i en månad nu och fick iallafall ägglossning, cykeln blev 37dagar med ägglossning nu istället för 38 och utan ÄL som det blev förra månaden. Innan MF så hade jag en cykel på ca 30dagar så skulle bli himla glad om jag kunde få tillbaka den.

Hur har cykeln förändrats för er andra?
  • JaneDoe10

Finns ingen orsak att dubbla dosen när det funkar med en tablett, man kan ju ändå inte få en äl i veckan ;)

• JaneDoe10

Min mens verkar lite skum nu på AC, har bara blött i två dagar och liite på dag tre? Är det så bra? Vet någon något?

• JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-05-30 17:00:08 följande:
    Jaha där kom mensen =( så nu blir det att beställa en flaska AC till.. Det posetiva är ju iaf att cykeln va på 33 dagar istället för 55 som innan ja började med AC!! Men gud va besviken jag blev!! Det dryga är att funkar AC lika bra nu nästa cykel kommer jag få mensen den veckan vi är utomland på solsemester =/
    Tur det finns tamponger! Men med lite tur kanske det inte blir någon mens nästa gång ju!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar