helena29 skrev 2010-06-09 13:18:52 följande:
Hallå där!
Hur var det nu med det här....Jag vet att man kan helst ska ta AC under hela månaden, men man undviker ju ite direkt graviditet under tiden. Vet att man helst inte ska göra uppehåll vid ÄL eftersom det blir lite ryckigt för kroppen att tillgodogöra sig det. Är det då ofarligt att ta AC i tidig graviditet? Kan det hända något? Vad isåfall? Någon som vet och "vem" har isåfall sagt det? Hoppas ni kan ge mig lite råd!
Bossan1967 skrev 2010-06-09 13:40:42 följande:
Jag tar det denna gång efter äl (hade äl i lördags) har inte gjort det innan (2 cykler) men i Tyskland tar dom det tydligen hela månaden. Tror inte att nåt kan hända, man slutar ju om man får plus. Tror att det fungerar bättre om man inte gör avbrott . Har för mej att pimpinellan kan mer om detta? Missfall av ac har jag aldrig hört iallafall.
Inte mkt till råd men nån mer svarar säkert,kram
Jag är helt på din linje Bossan1967.. förra månaden körde ja bara till äl.. men denna planerar jag att köra hela cykeln, just för att det nog fungerar bättre då, o om man måste ta det fler än en månad blir det nog lite dumt för kroppen om man håller på och har uppehåll!
O eftersom läkarna i Tyskland som rekomenderar AC säger man ska ta hela cykeln så borde det verkligen inte vara några problem..
När man plussar (om man gör det på bim) så har ju ägget precis bara fäst och har ju ips ingen "förbindelse" med mamman i ett så tidigt stadie alls..
Så helena29 gör det du känner känns rätt, jag tog ju själv bara till äl förra gången och det funkade för mej (eftersom det va äl jag va ute efter).. men som sagt tar man längre än en månad tror jag det är bättre att ta hela cykeln=)