• Pimpinellan

agnus castus, munkpeppar

För mig hade AC verkan direkt t.o.m trots svaga piller i början. Lite mer mens,men det är också positivt-tyder på bra slemhinna. Absolut noll spottings denna gång vilket jag haft i flera år innan!

• Pimpinellan
    helena29 skrev 2010-06-10 15:38:08 följande:
    Det är verkligen fantastiskt att något äntligen ger effekt! Vissa grejer man provar ger ju effekt efter typ ett halvår eller ingen effekt alls! Jag har nästan inte haft någon mens med p-piller, men nu denna gång kom det mer och jag känner av molvärk. Hoppas att min cykel fortsätter vara stabil nu efter pp-avslut och att ÄL kommer igång som det ska. Eftersom jag snart ätit AC i två veckor, började sista veckan, på p-piller så vet jag ju inte hur det hade sett ut om jag inte tagit AC. Hoppas hoppas! Vet du hur AC ökar fertiliteten mer än att ge en jämnare cykel? Det sätter igång ÄL va? Något mer?
    Berättar du för din läkare att du tar AC nu?
    Ja,jag har haft bara noll effekt eller usel effekt av annan hälsokost så detta fortsätter jag med. Min läkare säger ingenting än så länge,har bara meljat och sagt att jag kör med detta och berättat vad den gjort.
    De effekter AC kan ha är många:
    äl ifall man inte har
    starkare äl
    kortare cykel
    längre cykel
    inga spottings
    ingen PMS
    Har även läst om en som fick massor sänkt FSH på bara två månader och sänkt FSH= större chans att bli gravid. Det är den effekten jag är ute efter!
  • Pimpinellan
    helena29 skrev 2010-06-10 16:01:04 följande:
    Härligt! Din tur kommer nu, det tror jag! Skönt att din läkare inte säger nåt, men det är väl så att han inte FÅr rekommendera hälsokostpreparat? Starkare Äl betyder att man själv känner av det mer eller? Men AC kan inte förbättra äggkvlité och på det viset öka fertilitetn?
    Jag tror att den BALANSERAR hela hormonsystemet, sänker, höjer. Ja, det som behövs för att det ska vara så normalt som möjligt! jag går ju på zonterapi och hon rekommenderar AC för att rensa också. Sätter fart på livmodern så att säga. man kan inte nygga bebis i gammalt bo som hon uttryckte sig. man måste rensa först!
    Det som är kul är att det ger effekt så fort! Du tar vitaminbutikens Lamberts eller? Jag oxå!
    Jag önskar verkligen att det vore min tur,4 år är seeeegt... Nej,han får inte rekommendera,men säga vad han tror får han och det gör han. De flesta myter avfärdar han med ett skratt för han vet att de inte funkar. AC visste han för lite om. Om FSH sänks får man ut  bättre ägg,men den kan inte förbättra ägg som redan är dåliga. Och kanske kan AC även ge äl varje månad ifall jag inte haft det innan. Får dock alltid utslag på testen.  Missfallsmediciner har han hjälpt mig med och där är ju andra läkare väldigt restriktiva,speciellt de offentliga. Blöder man rikligt rensar man självklart livmodern vilket alltid är bra. Mens sällan är dåligt. Tar just de pillren ja. Ska beställa mer nu!
  • Pimpinellan

Första burken snart slut,andra beställd. Verkar bli lite tidigare äl denna månad,men vi får se. Har 2 ggr blivit gravid i juni så kanske 3.e gången gillt?

• Pimpinellan

Det står ju att det kan ta 3-6 månader att få ordning på en trilskande menscykel så man får väl ha tålamod. Kanske det blir bra en månad för att kajka ur nästa månad och efter ett tag är allt bra? Bara spånar lite som ev. tröst. Själv äl-testar jag inte alls numer. De gånger jag gjort det eller kollat med blodprov eller VUL har jag alltid haft äl och med tanke på att mensen alltid kommer när jag tror den ska komma så verkar jag ha äl. Testen var hysteriskt stressande! Som den gången jag fick ta 5 stycken innan det blev glada gubben. Usch... Och tänk på att negativa tester inte är bevis på att ni inte har äl! Äl-tester är ingen exakt vetenskap,de funkar inte alls på alla. Testa på e.m och 2 ggr per dag ifall de inte ger utslag. Vissa har så kort stegring att det behövs.

Ger inte vi upp etfer 4 år behöver inte ni heller göra det! Glad

• Pimpinellan
    JaneDoe10 skrev 2010-06-18 15:45:53 följande:
    Absolut att det kan ta tre till sex månader för en trilskande cykel att ordna till sig, och självfallet finns det er som försökt längre än vi. Dessvärre har det gått sju månader sedan MF och det har ännu inte rättat till sig, hade en äl i januari och en i maj. Men det är fortfarande lika frustrerande att det inte funkar, och att inte ens få en chans gör mig så ledsen. Ni som haft missfall vet ju att längtan om möjligt blir ändå större efter det. Sedan alla "tänk inte på det så blir du gravid." Ja, då skulle jag nog behöva lobotomera mig isåfall. För jag kan inte sluta tänka på det. Jag tänker inte på annat, HELA dagarna och det är jobbigt det med. Men jag ska försöka tänka positivt, det mår man själv bäst av och jag gör det för det mesta, men på grund utav andra saker så blev detta nu droppen...
    Vi som haft missfall vet ju i vart fall att vi kan bli gravida-det är min enda tröst efter vårt MA för två år sen. I övrigt tog livet slut då. Jag går aldrig ut bland folk eftersom jag hatar gravida.
    Och detta trams om att sluta tänka!? Sen när har tänkandet kunnat påverka huruvida man blir gravid eller inte? De som påstår det vet ju för sjutton gubbar inte vad de pratar om! Hör ägg och spermier vad du tänker? Får spermierna rampfeber och vänder i dörren eller vägrar ägget släppa? Och varför skulle naturen gå emot sig själv? Vi är gjorda för att få barn. Nä,lägg ner det där och tänk hur mycket eller lite du än vill. Att sysselsätta sig med det som distaherar och gör en glad är ju en helt annan sak än att sluta tänka. För det krävs medvetslöshet och än har då inte fertilitetsklinikerna börjat med koma som behandling. Flört
    Fortsätt ät AC,ha sex ändå trots att du tror dig sakna äl,du vet aldrig när den dyker upp.
  • Pimpinellan
    JaneDoe10 skrev 2010-06-18 16:17:50 följande:
    Någon här i tråden som vet när man som senast i cykeln kan få äl?
    I princip hur sent som helst,men i regel inte senare än det senaste man nånsin haft. Min längst cykel hela mitt liv var typ 35 dar nån gång som ung. Senaste åren som kortast 24 dar en enda gång och 29 dar några gånger.
    Känner en tjej med mens max 2 ggr per år som blev gravid på studs den enda äl hon hade ett år! Är ägget bra vid äl kvittar det hur sällan man har det och tvärtom som i mitt fall-är äggen dåliga kvittar det om jag har äl varje månad.
  • Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-06-19 13:50:58 följande:
    Hur vet man att äggen är dåliga? Hur pass avancerad undersökning krävs för det?
    Erfarenhet av 4 års försök och få graviditeter och framförallt 7 IVF:er varav bara 2 gått till ET. Haft 23 ägg 5 ggr och bara 2 riktigt bra befruktade. Annrs är det svårt att veta om man inte gör PDG.d.v.s kromosomanalys av äggen vilket bara görs vid allvarlig ärftlig sjukdom. Överlag är dålig äggkvalitet den främsta orsaken till utebliven graviditet. Och de som blir gravida utan att försöka gång på gång trots p-medel har superbra kvalitet. Inget vet i förväg vem som har vad och det hänger inte alltid ihop med ålder heller.
  • Pimpinellan

AC i all ära,men denna månad flippade allt ur igen. ÄL dag...tja,vad tro? Fick "mens" idag dag 27 vilket ju är jättetidigt och skulle innebära äl dag 11 vilket är helt orimligt! Hänt en enda gång. Bara spottings idag också så så var det med ac-effekten mot dem. Själv trodde jag på äl dag 14 för då hade jag ont. Aldrig får det funka som man vill...

• Pimpinellan
    aaaa skrev 2010-07-04 09:27:50 följande:
    Men ÄL dag 14 och mens dag 27 låter väl jättebra? Då har du ju 13 dagars lutealfas? Jag tror tyvärr att mensen är på G för mig (om det inte är nidis) och jag är på ÄL+9. What's the point som sagt? 9 dagars lutealfas kan det ju inte bli barn av. :(
    Nej,jag har alltid 16 dagars lutealfas med proggisar ,men eftersom jag hade spottings länge än vanligt denna gång och mensen egentligen inte satte igång rejält förrän idag så vette fåglarna när äl var. Dag 11 är omöjligt och var det  dag 13 innebär det att varken a.c eller proggisar funkade. Bara inse att kärringen inte funkar längre...
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar